Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas
Vem tänkte du gardera med?
Jag tänkte gardera han med magic gwin och explosiv. Men han vinner nog bara för det.
|
Sjukt mycket jobb under veckan hittills så djupanalysen inleds inte förrän 21.30 ikväll. Men de hästar som du nämner är rankade först efter Disco.
Jag är mycket väl medveten om att Disco är hästen i loppet men som sagt 70% en Elitloppslördag kryddad med jackpot och löning och dunderväder. Inte fan vill man bränna om storfavoriten skulle falla då, frestelsen att gardera är alldeles är alldeles för stor, i alla fall för mig.
0,5% på Sobel Conway är drömscenariot. Hård körning från start mellan flera hästar, gunga på Disco efter 450 meter i en långdragen spetskörning och det blir rörigt i främre träffen. Solvallapublikens sus och vrål då storfavoriten galopperar triggar till fortsatt körning vilket medför trötta hästar till slut och längst ut spurtar Johan Untersteiner och sätter nosen först på mållinjen och sedan slänger han upp högernäven i familjens patenterade segergest efter mållinjen. Den känslan vill jag åt i morgon