En dåre spekulerar
Hultmananalysen gav flera tusen rader egentligen. Måste vara en svår omgång även om man går på Disco Volante som huvudspik, vilket inte ens är 100%-igt Nej i mitt bolags spel (Winner Takes All) tänker jag gå mot allt sunt förnuft, Hitta två roliga spikar i Springover och Tesio.
Springovers spurt senast å Charlottenlund var något helt sagolikt. Hästen flög fram och höll så när att hitta dit från 3;e inner, Ursinnigt sylvass spurt och trots att det förmodligen blir andraspår i hela loppet denna gång vill jag inte släppa den. Värsta scenariet om man har en rolig idé och fegar ur och hästen vinner. Då rasar ju allt självförtroende i botten. Peter u är ju lyrisk och säger att hästen måste bara vinna snart.
Tesio såg jag på Bergsåker senast. Långlopp, dödens så gott som hela loppet, tiden
13.0. Men det som var grejen var intervjun med Janne Norberg efter segern. Han hade väldigt mycket krafter kvar!!! Hästen var fantastisk sa han och strödde lovord över Tesio. Janne av en värsta hästkarlarna ska man lyssna på. Han vet vad han talar om- Satt åkandes och petade lite på hästen 600 kvar. Läste nu att Tesio dessutom blir bättre och bättre för varje lopp och Bergh är ju en mästare i att ställa i ordning
Lite sunt förnuft ska man ha ändå så jag nöjer mig med att ha dessa hästar som En av Två, då är det hela kanske inte så vansinnigt längre utan rätt så smart (hoppas jag) eftersom man skulle behöva 7-8 hästar i vardera lopp för att vara säker.
Nu har jag genom att skriva det här låst fast mig och har ingen chans att backa
|