Lite V4 tankar (risk för dålig utdelning..
avd1.
Blues d Ouville är blixtrande startsnabb ovan sprint, och kusken har 3 av 59 starter, något orutinerad i sammanhanget. Men kan likväl bli spets ut och slut... Draget är
Spitcam Jubb som fick gå i 3e spår första biten senast för att sedan landa i dödens, tog över ledningen 400 kvar och gav ett härligt formbesked. (fast med sparat gången före) En av två?
avd2.
Arazi tar kanske spets om inte Bear Dancer svarar? Draget är
Bear dancer som har hamnat hopplöst till i 2 starter på raken med besvärliga utgångslägen. Känslan säger att han är bäst bakifrån och bör släppa till nr 3, blir ju perfekt för honom att limma nr 3 i ryggen och lucka till slut.. Swich.... 7%
avd3. Här är V4ans troligaste spik.
Love Matters som har fått två lopp i kroppen efter vintervilan, galopperade i anfallet senast men blev störd så det glömmer vi, Här har jag känsla att det blir spets och då blir man ytterst svårslagen. Men han har goda möjligheter även från andra positioner. 26%
avd4. Vidöppet! Tar alla, Jobbar in skräll varför inte
Normandie Royal..
avd1. 5-6
avd2. 1-3
avd3. 1 Love Matters
avd4. Alla 12
kostar 96 kr
Skräll LD
LD1. 1 Love Matters
LD2. 5-7-11
* 30
TANKAR: V75
Disco Volante är kanske inget fynd men Melander meddelar att detta är den bästa segerchansen i hela omgången vilket säger en del. 65% är bra,...
i avd2 har vi ett kalas drag i form av Diggerman som gick i dödens senast och val felbalanserad av tränaren sänkte ändå sitt rekord. Näst senast galopperade hästen eftersom han förflyttades kraftigt i sidled in i första sväng, avslutade rappt i vida spår och han nästan dit. Örjan har fått direktiv att inte förflytta honom i sidled in mot första sväng, Blir racerbalans idag. Ny kusk i form av Örjan, ett lopp på rulle skulle vara spännande. Spelar utgång!
avd3 Ultra bright 17% har 8 av 8 i spets, når han den får de andra jobba.. Firewire skall laddas men jag tror nog Nicklas är så pass förnuftig att han släpper till en bra rygg. Ultra går alltid ända hem.. Kommer Ultra inte till spets så är loppet mer öppet och då kan en skräll ligga på lur?
avd4 Equine är snäll i volten, öppnar bra och Marcus är inne på att prova i spets.. Gör sina bästa lopp därifrån 10%
avd5. En trio höjer sig. 1-2-7
avd6. Italienaren kan vara helt överlägsen, fina tider.. Skrällen: Phortos race som har toppform och är säkert med där framme.. 2%
avd7 När min spik 13 ströks fick man tänka om... nr 7 är inte så tokig och rätt snabb ut, tar spets intialt men släpper till en felfri Platon. Hadsome Brad hade jag med senast på fyra streck och den måste givetvis med igen, Tesio är också riktigt fin, taktik?