Citat:
Ursprungligen postat av rickenz
Nån som har några tankar om wales premier league idag?
Aberstwyth - Newton här lockar en rak etta, Aberstwyth vann senast borta mot Carmarthen med 2-3. Newton vann även dem senast borta mot Haverfordwest med 0-1. Aberstwyth slutade fyra i tabellen förra året och Newton kom sist.
Nån som har bra koll på läget i lagen?
Llanelli - Port Talbot Town här blir jag med sugen på en rak etta, Llanelli vann senast borta mot Airbus med 1-2, Port Talbot slog Bala Town med 2-0 hemma senast, skulle även här vara tacksam för lite go info?
rak etta på dessa matcher ligger på ca 1,6 i odds hos de flesta bookies.
Den som har koll på detta snälla vakna och upplys mig 
|
Aberstwyth kommer få tillbaka Sherbon inför denna match, och han är en av deras viktigaste spelare. Förra säsongen fixade han så att Murtagh fick chansen att visa upp varför han är så bra på mittfältet. Så i å m Sherbon återvänt till Aberstwyth så kommer laget få uppsving inför denna match.
När det kommer till motståndet Newtown så har de en ny tränare inför denna säsong vid namn Andy Cale. Han har tidigare tränat The New Saints och tog även ligan med dem 09/10. Det första han gjorde när han kom till klubben var att handplocka in några spelare från Merthyr (även det en klubb i Wales fast i lägre div.). Denna match kan gå hur som, och jag anser att hemmalaget har fördel här men man ska inte räkna bort säsongens Newtown, fast då detta är derby så har jag skippat spel på matchen.
Llanelli hade problem i matchen mot Airbus i första omgången. I den matchen får man tacka Craig Richard, målvakt, för en hel del riktig snygga räddningar. Port Talbot kan spela fotboll när de vill och kan mäta sig med Llanelli utan problem. Det som gjort mig att skippa spel även i denna match är, återigen, derby. När det kommer till derbyn och Wales kan allt hända.
Hoppas info har hjälpt dig på vägen till dina spel. Jag håller mig till matcherna som är imorgon istället, finns i min spread.