Visa ett inlägg
Gammal 2018-06-01, 18:32   #24
BetDoktor
 
Reg.datum: mar 2018
Inlägg: 7
Sharp$: 5190
Standard

VARNAR KRAFTIGT FÖR ATT SPELA MED BETSAFES VÄLKOMSTBONUS:

Fick detta meddelande av min vän för att han vill sprida ordet, och väljer att göra det då jag själv håller på med rätt mycket bonustrading samt vanlig trading och vet exakt hur noggrann han är med allt. Dessutom hört om fler och fler på sistone vilka fått stängda Betsafekonton i samband med spelande med välkomstbonusen, och allting tyder på rent bedrägeri desto mer jag forskar i saken.

Om någon annan upplevt liknande situation på sistone där Nordicbet, Betsafe, Betsson eller KroonCasino är involverade får ni gärna dela med er här.

Men iaf, här kommer allt:



"Är mitt uppe i en allvarlig situation inom bettingen, det är nämligen så att Betsafe har blåst mig på ett femsiffrigt belopp, helt utan anledning. Precis påbörjat en ny sejour med bonustrading och har därmed också, försiktig som jag är, koll på precis alla regler och villkor, samt allt jag gjort innan på spelsidor. Har aldrig lagt ett spel på någon av Betsafekoncernens spelbolag och det var därmed dags att utnyttja deras tre sidor, Nordicbet, Betsafe samt Betsson. Körde alla tre på en gång då ingenting i deras regler och villkor kan tänkas förbjuda detta sålänge jag inte spelar dom rakt mot varandra, vilket definitivt inte var fallet. La spelen på Nordicbet samt Betsafe på exakt samma utfall i två matcher, och därefter var bonusen omsatt och summan redo för uttag. Begärde uttag samtidigt på både Nordicbet och Betsafe och Nordicbetpengarna fick jag efter cirka 30 timmar, medan jag fick motta följande mail av Betsafes säkerhetsavdelning, vilket redan här är märkligt. (Varför skickar dom Nordicbetpengarna och behåller Betsafepengarna?)

Hej NAMN,

Jag hoppas detta mail finner dig väl.

Vi har granskat ditt konto och måste dessvärre meddela att du framöver inte kommer att vara berättigad till bonusar eller kampanjer då våra regler och villkor inte följts fullt ut.

Då våra regler och villkor inte följts fullt ut såkommer vinster på ditt konto dessvärre att förfalla och kommer inte att betalas ut. Dina insättningar finns givetvis tilllgängliga på ditt konto och du har möjlighet att fortsätta spela med oss men utan att ta del utav bonusar framöver.

Jag vill hänvisa dig till regel 12.1 i våra villkor som finns tillgängliga att läsa på vår sajt samt här:

12.1 Bonuserbjudanden är bara tillgängliga en gång per person, familj, hushåll, adress, e-postadress, kreditkortsnummer, bankkonto, telefonnummer, dator/utrustning och/eller IP-adress.

Dessa är även de regler du accepterade när du registrerade ditt konto med oss.

Vi ber vänligen om din förståelse gällande detta då det skett i enlighet med våra användarvillkor. Har du några ytterligare frågor, tveka inte att kontakta oss igen då vi mer än gärna hjälper dig.

Jag förstår om detta kanske inte var det besked du hoppats på men vi vill tacka för din förståelse och hoppas att du får en bra dag.

Med vänliga hälsningar,
Linus
Betsafe Kundtjänst.


Efter vidare frågor från mitt håll tog jag emot detta mail ett par dagar senare:

Hej NAMN,

Mitt namn är John och jag är supervisor här på Betsafe kundtjänst. Jag vill börja med att tacka dig för ditt tålamod medan vi undersökt din förfrågan.

Vi gör alltid vårt yttersta för att erbjuda bästa möjliga underhållningen online i kombination med en vänlig och professionell kundtjänst, och jag uppskattar att du kontaktat oss med dina funderingar.

När man registrerar ett spelkonto så godkänner man även de regler och villkor vi har som gäller för att kunna upprätthålla en rättvis service. Vi förutsätter att man läser dessa regler innan man godkänner att förhålla sig till dem. Efter en noggrann undersökning av spelkontot registrerat på: MAILADRESS av vår säkerhetsavdelning så upptäcktes det att fler än ett spelkonto använts för att ta del av samma bonuserbjudanden från samma IP/enhet. Dessa spelkonton har även registrerats inom en kort tidsperiod, och är även länkade via kontoaktivitet. Då det är ett tydligt avsteg från våra regler och villkor, var vi tvungna att agera utifrån det. Eventuella vinster mottagna från denna typ av aktivitet har återtagits, och insättningen på 2000 kronor returnerades till ditt spelkonto och finns tillgängliga för dig att begära ett nytt uttag med.

Du är fortsatt välkommen att spela hos oss men vi behöver vänligen meddela dig om att kontot inte kommer vara tillgängligt för att kunna ta del av bonusar, free-spinns, riskfria spel eller några andra typer av bonuserbjudanden oavsett hur de kommunicerats. Du kan finna alla våra regler och villkor i denna länk , samt mer specifikt så skulle jag vilja belysa följande villkor:

12.1 Bonuserbjudanden är bara tillgängliga en gång per person, familj, hushåll, adress, e-postadress, kreditkortsnummer, bankkonto, telefonnummer, dator/utrustning och/eller IP-adress.

12.11 Alla bonusar är avsedda för hobbyspelare och/eller som tecken på vår uppskattning för våra kunder och vi förbehåller oss därför rätten att begränsa behörigheten att delta i hela eller delar av en bonus.

20.1 Om vi misstänker att du har brutit mot dessa Regler kan vi vägra att öppna Kontot. Vi kan också välja att pausa eller stänga Kontot. Vi kan också hålla inne alla pengar på Kontot (inklusive insättningen) och kvitta alla pengar eller skador som du är skyldig oss mot pengarna på Kontot.

https://www.betsafe.com/sv/customer-...er-och-villkor

Jag förstår om det här inte var det svar du hoppades på från oss, men vänligen var informerad om att detta är vårt slutgiltiga svar i den här frågan. Skulle du önska ta det vidare för en oberoende granskning så kan du kontakta vår Regulator, Malta Gaming authority (MGA), på följande uppgifter:

✔ Ring : +356 2546 9000
✔ Hemsida: http://www.mga.org.mt/
✔ Adress: Building SCM 02-03, Level 4, SmartCity Malta, Ricasoli SCM1001, Malta
✔ Klagoformulär: http://www.mga.org.mt/support/online-gaming-support/

Med vänliga hälsningar,
John
Supervisor
Betsafe Kundtjänst.


Jag bor hemma med mina föräldrar och har frågat dom massvis med gånger tidigare, och för säkerhets skull även flertalet gånger sedan incidenten, och det är 100 % säkert att ingen någonsin först och främst har sportsbettat, och än mindre använt Betsafe.com SAMT deras välkomstbonus, på min IP-adress. Dator/enhet är en ännu större lögn då jag är den enda med tillgång till min "spel"-dator.
Således är påståendet om att någon använt samma IP/enhet inom en kort tidsram ren och skär bluff, då det är så uteslutet det bara kan bli. Som om det inte vore nog var jag ensam hemma under veckan jag öppnade kontona på och lade mina spel, och inga vänner var hemma hos mig under tiden. Det är helt enkelt till 100 % rent skitsnack.

Vidare skickade jag ärendet till MGA, men fick negativ respons så ja, jag antog först att jag gjort något misstag men efter flera veckors koll är jag simpelt sagt säker på att jag så inte är fallet. Den enda möjligheten som jag ser det är att dom valt att stänga ner kontot då det är länkat till mitt Nordicbetkonto, då jag registrerade kontona samtidigt och la exakt samma spel på båda sidorna. Detta är isåfall inget annat än bedrägeri då inget i deras regler och villkor reglerar detta, och att man skulle kunna stänga ner konton på känsla är ju givetvis uteslutet oavsett hur smutsig branschen är. Då jag misstänker att detta är anledningen bakom beslutet har jag nu återigen kopplat in MGA, och betonat att detta verkar vara grundorsaken till deras beslut, och kan inte tänka mig annat än att pengarna returneras till mitt bankkonto om så är fallet.

Jag är mycket skeptisk till Betsafes agerande i frågan och tror helt enkelt BML Group håller på med någon raid för att stoppa bonustradingen på sidan, någon annan teori finns inte i mina ögon. Att dom väljer att göra det utan bevis och grundar sina beslut på vad som verkar vara misstankar är dock något utav det smutsigaste jag varit med om i min spelkarriär.


Extra information:
- Öppnade kontot i mitten av April, la spel två dagar irad.
- Satte in 2000 kr och fick 2000 att spela för (maxbonus), insättningen via Trustly.
- Spelen givetvis över 1.80 båda två, och inget motspel eller så på något annat bolag inom koncernen.
- Samtliga spel lagda från samma dator, hemifrån.
- Registrerade mig via deras hemsida, inga länkar eller så.
- Inga bevis för beslutet har presenterats, dessa är tydligen sekretessbelagda.

Är otroligt sugen på att gå ut i media med situationen men har ej fått någon positiv respons efter mail till Aftonbladet, Expressen m.fl. Antar att händelsen inte äger något större nyhetsvärde för närvarande, så väljer att försöka sprida ordet på spelforum och spelsidor tills vidare istället. Uppskattar om du hjälper till."

Senast redigerad av BetDoktor den 2018-06-01 klockan 18:34.
BetDoktor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat