Visa ett inlägg
Gammal 2018-06-04, 23:33   #6
Lobo
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4965
Standard

Förrförra helgen hade jag också ett riktigt winning streaks på lördagen. Började med 11 raka H2H!!! Tills slut blev det 13 av 15. Det är dock inte vardagsmat att jag spelar så många på en dag. Anledningen till det var att ett bolag inom en viss sport hade 100 % återbetalning, så det haglade värden. I genomsnitt brukar det bli 3-4 spel/dag.

Jag lägger in en tråd som handlar lite om samma sak.
https://www.sharps.se/forums/taenkar...80-avvikelser/

Nu vet jag inte om det är normalt för dig att du lägger så många spel/dag under ett helt år. Om du lägger 10 spel/dag blir det 300 i månaden och 3600 om året. Flippa 3600 slantsinglingar här https://www.random.org/coins/?num=200&cur=60-sek.1kr så ser du rätt snabbt att det inte är så osannolikt som man tror. Av någon anledning efter en lång winningsstreak med många vinster i rad brukar loosingstreaken komma som ett brev på posten tämligen omgående likt en aktie med en parabolisk fas där man tappar halva värdet av winningsstreaken. Jag tror även detta dels beror på att man ser värden som inte finns. Sak samma också att i en loosing-period så ser man inte värden som finns. Det perfekta målet vore att sätta en punkt i grafen på första spelet man gjorde fram till det sista man lade och sätta ett streck mellan dessa punkter med en linjal och säga "så här vill jag springa".

Att spela många spel är inte alltid bara till godo. Jo, det stämmer ju. Är du inte en vinnande spelare efter 3600 spel har man säkert gjort något fel. Men du kommer också få långa och längre vinst och förlust perioder ju fler spel du spelar. Kommer ihåg en matematiker på Allt Om Spel som sa att man borde tänka som att man ska spela i oändlighet. Tror nog inte detta var direkt genomtänkt eftersom man då inte skulle komma fram till den punkt där man till slut kan säga att "jag vann", och tänk alla superstreaks som kanske t.o.m. kunde döda kassan.

För att försöka undvika loosingstrak så gott det går gäller det att värdera alla spel "perfekt" oavsett när. Man kan även fundera på att istället för 2 % sätta 1 % och istället höja när kassan stegrat 25 % om man tidigare gjorde det vid 50 %. Du hade ju fortfarande förlorat dina 11 spel, men det är viktigt att skydda kassan så bra som möjligt, speciellt ju större den och den gör skillnad i din vardag. Sen är ju faktiskt 2 % relativt. Har du en kassa på 100k och tänkt höja när den når 150k och du exempelvis ligger på 125k för tillfället, så sätter du ju egentligen inte 2 % längre utan närmare 1,5 %. Tänk då om man istället för 2 % satt 1 % från början då hade du enbart investerat 0,8 % på detta bet. Tål att tänkas på, speciellt om man spelar onormalt många spel. Visst, man omsätter mindre, men går man någon gång bankrutt gör man det för att maxbeten är för hög och inte tvärtom. Kanske inte så roligt att sänka sin normala insats direkt med 50 % utan det kanske är bättra att vänta ut den i så fall.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Casstel (+10)

Senast redigerad av Lobo den 2018-06-04 klockan 23:50.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat