Visa ett inlägg
Gammal 2018-06-06, 01:09   #1
AmaerildeRimfrost
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

AmaerildeRimfrost analyserar Europatipset (6/6)


Åter en helt normal omgång på Europatipset och dessutom är det jackpott med två miljoner i 13-rättspotten. Mängder med intressanta matcher och jag står klart ut med tre lite svårare vänskapsmatcher internationellt när övriga omgången erbjuder på enbart svenska matcher. Rekommenderar lite extra att spela här för att se om det plockas rätt guldkorn.

OBS! Strecken i fet skrift är marknadens ungefärliga värdering för de olika tecknen under tisdagen.

Se aktuell streckfördelning här


1. Belgien - Egypten
70.5% - 19.5% - 9.5%
Belgien endast 0-0 mot Portugal senast i genrepen inför VM. Nu möter de Egypten som inte bör underskattas då de fick med sig 0-0 mot Columbia i sin senaste vänskapsmatch inför VM.

En match där Belgien är klart överstreckade och jag tycker vi måste försöka jobba in en skräll här då det likväl sker runt 30% av gångerna. När hemmalaget ligger på 85% finns inte så många alternativ då jag inte kan bortse från att det inte gäller liv och död i dessa matcher. Lika bra värde på både kryss och tvåan men det oavgjorda sker ungefär dubbelt så ofta.

Utgångstips: X
Gardering: 1 i första hand så klart men även 2 eftersom vi jobbar så rätt vi kan spelteoretiskt.


2. Norge - Panama
55.5% - 27% - 17%
Norge vände senast i slutet i nordenmötet mot Island. Nu ska de spela i Oslo och mot ett Panama som ska debutera i VM. Norge är det bättre laget och Lagerbäck kommer så klart jobba för att utveckla och få saker att fungera. Klart viktigare match för Norge även om resultatet inte är det primära.

Dock tänker streckspelarna ungefär som mig och det gör att vi åter hittar riktigt fint värde på både tvåan och krysset i den ordningen. Ettan streckad på över 70% är väldigt kall men det kan vara en bra spik trots allt på just Europatipset. Väljer ni gå emot Norge här så kanske Belgien passar er bättre.

Utgångstips: 1
Gardering: 2 och X i den ordningen pga var det finns mest värde.


3. Tjeckien - Nigeria
27% - 30% - 43.5%
Den här matchen spelas på neutral plan och observera att på flera andra ställen står Nigeria som hemmalag. Tjeckien fick en stjärnsmäll mot Australien senast medan Nigeria var närmare England än jag trodde. Nigeria är rätt favorit här mellan dessa två lagen då Tjeckien inte verkar matcha för att verkligen stå upp.

Matchen streckad i paritet med marknadens värdering och jag tycker det kan vara av intresse att singelstrecka Nigeria här. Endast streckade på 45% gör att spiken kan passa in i flera olika systemkonstruktioner.

Utgångstips: 2


4. Akropolis - Sollentuna
60.5% - 21.5% - 18%
Akropolis fick överraskande stryk senast mot ett Karlslund som tog sin första seger för säsongen. Detta när Akropolis kommer från en fin bortaseger mot Forward så det var överraskande. Sollentuna tar klart fler poäng hemma än borta normalt och trots att de kommer med en 1-0 seger i ryggen kommer det här bli en tuff match.

Tänk dock på att Akropolis också är klart överstreckade, närmare 75% på sig. Det gör att jag tycker vi behöver ta ställning här. Som kupongen ser ut så rekommenderar jag att välja Akropolis eller Forward som spik och gardera det andra laget. Jag spikar Akropolis då de känns lite hetare.

Utgångstips: 1


5. Forward - Karlslund
47.5% - 25.5% - 27%
Forward möter Karlslund här där bägge lagen är nykomlingar och kommer från samma division 2 förra säsongen. Då slutade örebrolaget endast tre poäng före men har haft det klart enklare i inledningen av säsongen. Dock två raka och rätt tunga förluster nu gör att jag tvekar var de står mentalt. Detta medan Karlslund börjar rycka upp sig med vinst senast mot topplaget Akropolis samt en pinne matchen innan mot Umeå borta. Bägge vann sina hemmamatcher inbördes förra säsongen. Karlslund med 3-1.

Forward är lika mycket överstreckat i procentenheter som Akropolis men med den skillnaden att det skiljer en del i vinstchans vilket gör att Forward i den enskilda matchen är ett sämre spikförslag. Det här ska ändå sluta med ett annat resultat drygt hälften av gångerna och den modige kör utan ettan här.

Utgångstips: X
Gardering: 2 tycker jag får räcka då den sitter ofta nog.


6. Nyköping - Rynninge
48% - 24.5% - 27.5%
Rynninge lite på gång nu med två raka segrar medan Nyköping gick på en tung mina senast mot bottenkollegan Sollentuna. Rynninge som är nykomlingar är statistiskt ett bättre lag hemma. Nyköping tog även de fler poäng borta förra säsongen, drygt 56% av totalpoängen. Börjat liknande den här säsongen. Ingen given seger enligt mig.

Marknaden skiljer sig och värdet finns på både ettan och krysset men mest på hemmalaget. Jag kommer helgardera det här då jag ser det som en oviss match och det är inte nog med värde för att följa marknaden blint.

Utgångstips: X
Gardering: Både 1 och 2 och det är mest fingertoppskänslan som ska styra här.


7. Skövde - Ljungskile
33% - 27.5% - 39.5%
Skövde som fick hämta bollen ur eget när fem gånger hemma mot Husqvarna - som ryckt upp sig – var åter på banan mot bottenkollegan Grebbestad och vann med 2-1. Ljungskile som ligger inne med två raka förluster fick senast 0-1 hemma mot topplaget Oskarshamn. Skövde med endast två förluster hemma förra säsongen fick en av dessa mot just Ljungskile. Jag vill dock se mer av bortalaget här och enligt mig är de någon procentenhet för stora favoriter.

Det fina i kråksången är att streckspelarna lägger sig på både kryss och två här i för stor utsträckning, kanske pga att de är mer kända. Ettan till 28% är en möjlig chansspik på framför allt mindre system. Tänk dock även på att Skövde haft en relativt enkel inledning i serien, speciellt i jämförelse med Ljungskile.

Utgångstips: 1
Gardering: X och 2 och var glad att det räcker på de större systemen.


8. Ängelholm - Mjällby
15.5% - 20.5% - 64%
Mjällby hade fullständig lekstuga i senaste matchen mot Oddevold och fick med sig 6-0. Nu möter de ett Ängelholm som har en liten fördel statistiskt på sin hemmaplan. Mjällby vann bägge möten förra säsongen och ska gälla som favoriter men har de inte blivit lite för stora både enligt marknadens värdering men mest på strecken?

Blekingelaget streckade på 70% och värdet är jämnt fördelat på övriga tecken. Spika tvåan på de mindre men öppna upp där det jagas pengar även om Mjällby hittade nätet ordentligt senast. Ängelholm endast en förlust hemma i år, då med 0-1 mot topplaget Torns.

Utgångstips: 2
Gardering: 1 och X om det finns pengar för större system och vi jagar utdelning i första hand.


9. Husqvarna - Lund
38% - 25% - 37%
Det här är en riktigt intressant match mellan Husqvarna och Lund. Hemmalaget har två raka segrar och nio gjorda mål. De spelar bra för tillfället och det är flera olika målskyttar. Lund å sin sida spelar relativt målsnålt åt bägge håll på bortaplan medan de har ofantliga 14-10 på sina tre senaste hemma. Frågan är bara var chokladhjulet stannar här.

Normalt sett hade jag velat spika ettan men då streckspelarna tänker samma så får vi tänka om på den del. Lund endast ett insläppt borta men tycker likväl marknaden höjer upp den någon steg för mycket. Värdet ligger dock på tvåan som endast har 28% just nu och spelteoretiskt bör vi spika här på rätt mycket. Jag kan dock inte släppa hemmalaget i deras nuvarande form.

Utgångstips: 1
Gardering: 2 i första hand och X får komma med lite på nåder.


10. Tvååker - Kristianstad
49% - 27.5% - 23.5%
Tvååker vann en jämn division 2 förra säsongen och med flertalet förluster, totalt sju stycken på de 26 seriematcherna. Nu i en division högre så stormar de på och ligger för närvarande på en tredjeplats. Ut ur cupen på bortaplan näst senast och det följdes upp med ännu en förlust borta, nu 1-0 mot ett mittenlag i serien, Eskilsminne. Kristianstad hyfsat målsnåla borta men de borde få det tufft här trots allt.

Kanonvärde på tvåan för den som letar det i första hand. Krysset är helt ok men det känns lite som 80/20 mellan dessa två tecken sammanlagt. Ettan kall enligt marknaden men det beror lite på uppbyggnad i övrigt och det finns ju lite extra pengar i potten. Kan vara en trevlig spik dessutom på ettan här.

Utgångstips: 1
Gardering: 2 och så hoppar vi krysset då värdet endast är hyfsat i förhållande till övriga faktorer i matchen.


11. Utsikten - Eskilsminne
50% - 23.5% - 26.5%
Eskilsminne inledde med endast en seger på de fyra första matcherna man hade både Oddevold och Mjällby på schemat då. Nu har de tre raka i serien samt slog de ut Halmia i cupen. Utsikten ger och tar men har en överlägsen statistik hemma. Förra säsongen 10-2-1 (34-18) vilket var över 68% av totalpoängen och det ledde dem till en tredjeplats. I år har de inlett med 2-1-1 (8.5) hemma jämfört med 1-0-4 (6-12) borta. Måste se upp för ettan men omvänt skulle jag lägga favoritskapet på Eskilsminne.

Knappt värde på både kryss och två men det är så litet så här tycker jag man kan ta ställning för spik på ettan. Men formen på bortalaget kan göra det svårt för Utsikten och de är inte streckade på så mycket, runt 25% bara.

Utgångstips: 1
Gardering: X och 2 lite beroende på var man lägger krutet på omgången.


12. Sandviken - Arameiska/Syrianska
50.5% - 23% - 26.5% (gäller ej då matchen lottas)
50% - 25% - 25% / OBS! Matchen lottas - korrekta chanser!
Bottenmöte där hemmalaget senast slog topplaget Assyriska med 3-1 borta och ställde till med en större skräll. Nu möter de ett Arameiska som fick hela 1-8 mot ett annat topplag, nämligen Carlstad. Sandviken ännu segerlösa hemma men förra säsongen visade de upp ett klart bättre hemmafacit än borta.

Streckad lite väl högt på 57% men återigen beror det lite på ifall vi spikat liknande lag innan och hur mycket skrällar vi har med. Jag blir lite tvingad att spika här och det behöver inte kännas helt fel då bortalaget hade det tufft senast. Tveksamt om de vänder upp direkt.

Matchen lottas och då marknadens naturliga värdering stämmer bra överens med lottens sannolikhet så står jag kvar här även om det kan kännas tufft att åka på en lottad match. Bäst värde på tvåan med lott. Ta ställning här, spika ettan eller kör x2

Utgångstips: 1 - Lottning


13. Syrianska - Linköping
46% - 25.5% - 28.5%
Nykomlingen Linköping har startat helt okej och åker nu till nedflyttade Syrianska. De bägge ligger intill varandra på sjunde och åttonde plats. Syrianska är fortfarande segerlösa hemma medan bortalaget endast fått ihop en vinst på resa än så länge. I division 2 hade Linköping fina 12-1-0 (31-5) borta. Känns spontant som Linköping inte är ett sämre lag och jag håller med marknaden långt före streckspelarna här som jag tror mest går på var de här lagen spelade förra säsongen.

Ettan streckad på 62% vilket måste bli ett ”big no no”. Här får vi ta halvan och hoppas de 54% som kommer sitta här är vinnande den här omgången. Tjänstefel i de flesta situationer att spela ettan om man inte spikar och går under radarn! Allt värde på tvåan nästan så spika på små system.

Utgångstips: 2
Gardering: X täcker vi upp med på skrällsidan.



Omgångens bästa spik: Utsikten (match 11, en etta)
Omgångens bästa tecken: X mellan Norge och Panama (match 2, ett kryss)
Omgångens bästa skräll: Linköping (match 13, en tvåa)


Systemförslag för den med en halvtjock plånbok. 3888 rader på Liverättning

1. 1x2
2. 1x2
3. 2

4. 1
5. x2
6. 1x2

7. 1x2
8. 1x2
9. 12

10. 12
11. 1
12. 1
13. x2


För den som vill komma billigare undan. 108 rader på Liverättning

1. 1x
2. 1x2
3. 2

4. 1
5. x2
6. 1x2

7. 1x2
8. 2
9. 1

10. 1
11. 1
12. 1
13. 2

Här lämnar du in dina egna rader på Europatipset
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat