Visa ett inlägg
Gammal 2018-06-09, 11:49   #21
mackpeter

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Idag gör de flesta ett TV-system med garderingar i början och spik på Readly Express och Volnik Du Kras. Harry Boy följer flocken. Mitt bolagssystem har ett annat upplägg.

1) 1,2,4,6,7,10,11 r3-5 (den sena strykningen av 5 ger stor fördel åt springspårshästarna 6 och 7. Systemet inlämnades dock för två timmar sedan. Får hoppas på småskräll)

2) 1,2,3 r8-5 (här går det undan från start med 5 i ledningen. 2 går felfritt från bra spår och vinner)

3) 7 r12-5 (Örjan kör till ledningen och dirigerar loppet. Andrefavoriten 12 har dåligt spår på tillägg och skor bak. 5 kan få ett bra lopp med kallblodsmästaren Ulf. Norske 6 hade streckats med svensk kusk van vid vårt startsystem. Jag utgår från att Örjan har valt rätt häst och spikar)

4) 3,4,8,9,12,13 r6-1 (streckar de duktigaste lärlingarna. 3 fick bra spår och körs liksom senast bfro. Typiskt garderingslopp)

5) 1 r6-2 (startsnabbe 1 med "Guldtanden" leder detta sprinterlopp från start till mål)

6) 2,3,8,10 r7-5 (vi vet alla att 10 har överlägsen kapacitet. Hans fokus de senaste fyra månaderna har dock inte varit trav. Han skall vara i full form till vintermeetinget. En häst i form kan rinna undan där framme. 2 är mycket bättre än raden och kvalade nästan in till Elitloppets final. 3 får tåskor fram och tar sannolikt spets. 8 visade superform, när han vann på 09,2 i Gävle och tackade nej till en plats i Elitloppet. Jag har under många år bevittnat på Vincennes hur Pd'A vinnaren fått stryk i loppet efter)

7) 1,4,5,6,8,10 r7-3 (italienske kusken/tränaren körde under Elitloppshelgen in runt 1,5 mkr med flera starthästar. Han är skicklig men hade också en snuskig tur - inte minst med 8 Volnik Du Kras från galopp i starten ända upp i måldomartornet. Han måste garderas)

Kostar 1512:-. Lycka till med era system!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat