Visa ett inlägg
Gammal 2018-06-15, 23:30   #1
AmaerildeRimfrost
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

AmaerildeRimfrost analyserar Stryktipset (16/6)


Precis innan VM-hettan tagit över helt så klämmer vi in ett Stryktipset. Idel svenska matcher förutom de två första som givetvis kommer från VM. Det är laddat med jackpottpengar från förra veckan vilket gör att det finns runt tio miljoner att dela på för oss med 13 rätt. En riktigt intressant omgång, både vad gäller värdespikar och skrällar som har bra värde. Ska bollarna studsa rätt nu?

OBS! Strecken i fet skrift är marknadens ungefärliga värdering för de olika tecknen under fredagen.

Se aktuell streckfördelning här


1. Kroatien - Nigeria
54.5% - 27% - 18.5%
Eventuellt är det VM:s bästa mittfält med Mandzukic på topp som ska ta sig an ett Nigeria som är rejält nederlagstippade. En 19-åring i Uzoho kommer gör vad han kan för att freda målet för afrikanerna. I uppladdningsmatcherna är det lite så för bägge lagen även om det känns som Kroatien mött lite bättre motstånd. Vinst för en vecka sen mot Senegal men förlust dagarna innan mot Brasilien för balkanlaget. Nigeria ett helt ok 1-2 borta mot England men sen lite oroväckande med 0-1 mot Tjeckien efter det.

Kroatien streckade på rätt höga 65%. Enligt marknaden alldeles för mycket och det bästa värdet ligger på Nigeria. Svårbedömt då vänskapsmatcherna innan inte är det viktigaste. Borde åtminstone bli en het match med mycket känslor och jag tycker vi försöker ta med så många tecken som vi kan.

Utgångstips: 1
Gardering: 2 och X då det finns värde på bägge.


2. Peru - Danmark
30% - 29% - 41%
Peru tar sig an Danmark i öppningsmatchen och här ligger det nära till att spika den danska dynamiten. De har sett stabila ut i sin uppladdning och har en riktigt bra tränare i Åge Hareide. 0-0 mot Sverige när de saknade sin storstjärna. Sen vann de komfortabelt med 2-0 mot Mexiko, och Peru är inte bättre än landet söder om USA. Peru har annars haft en strålande uppladdning och ser starka ut. Bägge lag släpper in ytterst få mål och det här kan nog bli en 0-0 match men jag tror Christian Eriksen lyckas med minst en frispark framåt.

Det lilla värdet här ligger på Peru och det på bekostnad av det oavgjorda resultatet som fått streckspelarna att likt mig tro för starkt på 0-0. Danmark har inget negativt värde åtminstone och kan vara en trevlig spik på mindre system.

Utgångstips: 2
Gardering: X tycker jag vi kommer långt med här och det är inte en gardering på en storfavorit tack och lov, då jag helst avstår sådana kryssgarderingar.


3. Gefle - Öster
30.5% - 27% - 42.5%
Två lag som inte rosar marknaden just nu gör upp på Gavlevallen. Gefle med nio poäng tar emot ett Öster som senast äntligen vann igen och nu är uppe på 14 poäng. Att Gefle senast hemma fick 1-1 mot Helsingborg tror jag mer beror på skåningarna då de inte är hälften så bra på bortaplan som hemma på Olympia. Öster har 3-0-3 (8-10) på bortaplan men förlorade i senaste bortamatchen mot Frej – som dock är rejält på gång. Svårlöst match tycker jag där jag tycker krysset känns mest intressant.

Enligt marknaden så finns det faktiskt lite värde på tvåan på bekostnad av ettan då krysset är streckat i paritet med chansen. Så rent matematiskt är Öster en bra spik då lag som har runt 40% chans att vinna och dessutom har värde i sig är väldigt trevliga på Stryktipset. Jag helgarderar då jag inte litar på något av lagen här.

Utgångstips: X
Gardering: 1 och 2 måste med här och vi letar spikar i övriga matcher.


4. Landskrona - Brage
50.5% - 26% - 23.5%
Landskrona är starka hemma och har endast en förlust efter sex matcher. Dock svårt att avgöra då fyra slutat oavgjort. Brage inledde riktigt bra och har faktiskt bara två förluster ännu men tycker det är ett fallande lag och det går jag fullt ut på. Brage har endast en vinst borta på sina sex matcher.

Knappt värde på tvåan då krysset har blivit överstreckat. Ettan tappar inte mycket i värde och jag rekommenderar spik då det är ett mer aggressivt lag som dessutom är några nivåer bättre hemma. Om det blir seger får vi se men det är en toppenspik på ett Stryktips rent matematiskt.

Utgångstips: 1


5. Värnamo - IK Frej
46.5% - 26% - 27.5%
Värnamo med fem raka förluster och hela åtta raka matcher utan vinst. Under dessa matcher har det blivit tre mål framåt. Halv kris kan man lugnt säga. Samtidigt var de knappa favoriter mot Jönköping och är det åter. Hemma har de tagit fyra av de fem poängen i år men hade 7-5-3 (27-16). Så frågan är om och när vändningen kommer. Nu möter de ett Frej som verkligen fått luft under vingarna och lämnat den klara jumboplats de haft tidigare. 2-2-1 på senaste fem matcherna med 8-7 i målskillnad. Oavgjort borta mot Halmstad senast.

Jag är personligen mer inne på streckspelarna här än hur marknaden bedömer matchen. Värnamo endast streckade på 39% och är en kanonspik ifall man förlitar sig på att oddsen är korrekta i matchen. Jag tvivlar och tar hellre på mig dumstruten efteråt. Frej har det dock tufft borta med 0-1-4 (5-10) samt förra säsongen 3-1-11 (16-32).

Utgångstips: X
Gardering: 2 och jag nöjer mig där trots ”värdet” på ettan. Skulle marknaden ha rätt sitter halvan likväl runt 55%.


6. Örgryte - Norrby
64% - 21% - 15%
Örgryte är i nuläget den största favoriten på Stryktipset och oftast är det ingen bra spik även omd et skulle finnas värde eller om vinstchansen är riktigt stor. Jag har dock gjort misstaget förr. Nu är jag där och funderar igen då Örgryte har 4-1-0 (12-3) hemma den här säsongen och förra säsongen tog de hela 75% av sina poäng hemma. Starkt och något som vi måste ha med oss. Norrby har det tufft borta med fyra raka matcher utan mål nu. Jag får åter ta på mig dumstruten om jag hamnar på fel sida här.

Nästan allt värde ligger på krysset där vi har runt 50% att hämta. Tvåan är streckad på 12% och inte lika intressant om vi utgår från det här perspektivet som är viktigt. Men jag får blunda för det och möjligen att jackpotten hjälper på det lite. Men det är uselt att spika dessa. På rader med värde och utdelning prioriteras nämligen övriga favoriter bort när man lutar sig mot dessa men så starka Örgryte är hemma knäpper jag mina händer och hoppas att det oavgjorda mot serieledarna senast var en engångshändelse.

Utgångstips: 1


7. Mjällby - Oskarshamn
55.5% - 22% - 22%
Mjällby har haft två tuffa bortamatcher resultatmässigt. Först tappar man en ledning i slutet mot Utsikten och senast hamnade man tidigt i 2-0 underläge men lyckades bara rädda till ett oavgjort resultat. Nu är man åter hemma och det är skillnad på var de spelar. Mjällby har 17-4 i målskillnad och fem raka segrar på Strandvallen. Förra säsongen 11-1-1 (32-9) där de sen förlorade kvalet upp mot Örgryte. Oskarshamn ligger tvåa i tabellen och är ett av de lagen det snackas om att ta steget upp. Bara 0-0 hemma mot bottenlaget Skövde senast. Senaste inbördes slutade 2-1 till Mjällby nere i Blekinge. Tror det slutar något liknande nu.

Matchen är streckad i närheten av marknadens värdering med den skillnad att ettan är lite överstreckad (60% streck) och det värdet finner vi då på bortalaget. Men trots tajt match senast så lägger jag äggen på de flesta systemkonstruktioner på hemmalaget här även om vi redan har en tråkig spik på Örgryte.

Utgångstips: 1


8. Oddevold - Ängelholm
52% - 24.5% - 23.5%
Två lag som inte imponerar resultatmässigt just nu. Ängelholm har t ex fyra raka förluster borta med en målskillnad på 3-12 i dessa. Oddevolds tre senaste borta mot topplag förvisso så har de noll poäng och 3-14 i målskillnad men hemma har de totalt i år 4-1-0 (9-2). Förra säsongen tog de över 68% av sina poäng på hemmaplan. Ängelholm har dock segrar mot Mjällby och Utsikten i sina två senaste hemma men fick 0-4 i baken senast mot Ljungskile.

Marknaden värderar matchen helt i paritet med hur strecken sitter. Det gör att jag återigen lutar mig mot hemmalaget och tar de 52% i segerchans. Det kommer kosta lite vad gäller utdelningspotentialen men vi tappar inget värde här åtminstone.

Utgångstips: 1


9. Skövde - Eskilsminne
31.5% - 26.5% - 42%
Skövde är till trots sina tio poäng och en 14e plats på gång känns det som. Bortsett från 0-5 hemma mot Husqvarna som också vaknat ordentligt har de Skövde sex raka matcher utan förlust. Senast poäng borta mot tabelltvåan Oskarshamn. Eskilsminne är riktigt bra form och var klara favoriter hemma mot Lund senast efter fyra raka seriesegrar men förlorade med 2-3 lite överraskande. Eskilsminne som är nykomlingar är dock klart starkare hemma än borta och förra säsongen i tvåan fick de ihop 6-2-5 (19-16) borta.

Matchen streckad i paritet med hur marknaden värderar. Jag skulle dock vilja säga att det här är mer en 50/50 match och därför borde vi välja en halva på hemmalaget. Dels höjer det utdelningen och jag tror vi har värde där även om marknaden menar annorlunda. Allt talat för en målsnål match dessutom om vi tittar på lagens senaste matcher och väger in tabelläget för Skövde. De krigar i första hand för en pinne.

Utgångstips: 1
Gardering: X och jag tycker vi nöjer oss där.


10. Åtvidaberg - Torns
25% - 25.5% - 49.5%
Åtvidaberg ligger klart sist i serien med sex inspelade poäng och möter nu Torns som ligger trea. Dock är inte Torns det mest målglada laget på bortaplan och har samlat ihop 3-1-1 (6-4) inledningsvis. Nykomlingar som förra säsongen enbart fick en förlust borta men släppte in mer än dubbelt så många mål som på sin hemmaplan. Åtvidaberg som kommer från Superettan rasar rakt genom just nu och frågan är om de hinner bromsa fallet innan det är försent. Har dock tagit sina poäng hemma i år med 1-2-2 (4-5) jämfört med 0-1-5 (8-19) som de har borta.

Hemmalaget dock överstreckade om vi litar på marknaden då de har 30% just nu. Procentuellt lika mycket värde på övriga tecken men jag är tveksam här. Vill allt tro att krysset ligger lite högre upp än 25.5%. Samtidigt måste Åtvidaberg visa mer innan de ska vara favoriter här men Torns som inte briljerar borta hittills ska inte vara så här stora favoriter. Dock tajta matcher rakt genom. Oavsett måste vi ha med det lilla till skrällar vi kan hitta på kupongen nu.

Utgångstips: X
Gardering: 1 först och främst men ta med 2 om det finns rader till det.


11. Forward - Nyköping
44.5% - 24.5% - 31%
Forward som är nykomlingar startade riktigt fint men har kommit in lite i otakt nu och får vara gladda för de trepoängare de lyckas samla ihop. På de fem senaste är det enbart en hemmamatch mot bottenlaget Karlslund som de segrat över. Nyköping gör det inte heller så bra och har två raka oavgjorda på hemmaplan på sina fyra senaste totalt. Vinst matchen innan mot just Karslund på bortaplan.

Hemmalaget groteskt överstreckade med 60% just nu. Normalt är det bara att plocka bort så som vi byggt systemet idag men kan tänka mig ha kvar ettan här och begränsar inte programmet den så får jag gå in manuellt. Allt värde ligger på tvåan här då krysset är streckat strax under hur stor chans det är. På de riktigt små systemen är tvåan att rekommendera som spik.

Utgångstips: 2
Gardering: X och sen är vi nöjda på mycket men har med 1 på de stora systemen om det kan ge bra på vissa rader men detta tecken.


12. Syrianska - Karlslund
66% - 19% - 15%
Syrianska har tre segrar på sina fyra senaste matcher och har sprungit upp på en fjärdeplats i ligan med totalt 18 poäng efter elva matcher. Segrade senast med 2-1 borta mot bottenlaget Skellefteå som har fem poäng. Karlslund som inledde med två oavgjorda i serien hade sen fem raka förluster. Har därefter fått ihop 1-2-1 (3-5) och förlusten kom borta mot Forward. Hemmalaget rätt favoriter men lite väl stora tycker jag.

Streckspelarna växlar däremot upp rejält åt andra hållet och har nu 73% av pengarna på hemmalaget vilket vi måste gå emot på mindre system. Lite bättre värde på krysset än tvåan även om det bara inträffar runt 34% att det skräller här så är det viktigt att luta sig hitåt. På stora system som kan ta ut rader efter sannolikhet så kan man strecka med ettan också så löser det sig automatiskt.

Utgångstips: X
Gardering: 2 i första hand men ta med 1 också på större systemkonstruktioner.


13. Pitea - Rosengård
23% - 25.5% - 51.5%
Nattmatch i Damallsvenskan. Starttid 22.00 men i Norrland är det ju ljust länge så det lär kännas som dag här nere i söder. Ettan mot tvåan på neutral plan (Kiruna) där hemmalaget har sju raka segrar och full pott alltså men på dessa sju segrar har de enbart åtta plusmål. Rosengård har på 18 inbördes matcher fortfarande inte förlorat. I grunden klasskillnad och jag spikar tvåan rakt av här.

Streckspelarna tittar tabell och hamnar helt snett här. Endast 38% är streckat på tvåan medan ettan är helt iskall vad gäller spelvärde. Krysset inte lika negativt och det finns väl risk för 0-0 eller 1-1 här men jag tänker inte blunda för att Rosengård vinner hälften av dessa matcher och vi behöver värdet här.

Utgångstips: 2



Omgångens bästa spik: Örgryte (match 6, en etta)
Omgångens bästa tecken: Rosengård (match 13, en tvåa)
Omgångens bästa skräll: Nyköping (match 11, en tvåa)


Systemförslag för den med en lite tjockare plånbok. 1944 rader på Liverättning

1. 1x2
2. x2
3. 1x2

4. 1
5. x2
6. 1

7. 1
8. 1
9. 1x

10. 1x2
11. 1x2
12. 1x2
13. 2


För den som vill komma billigare undan. 72 rader på Liverättning

1. 1x2
2. 2
3. 1x2

4. 1
5. X
6. 1

7. 1
8. 1
9. 1x

10. 1x
11. 2
12. x2
13. 2

Här lämnar du in dina egna rader på Stryktipset
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat