Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-21, 07:20   #26
Lunkan

Lunkans avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 899
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kattbert Visa inlägg
Tottenham är väl en hyfsat stor klubb och de hade framförallt storlagsstabiliteten mot sämre lag ifjol. Men Tottenham saknar den kvalitet som krävs för att utmana topplagen. De kommer förmodligen att förlora båda matcherna mot ManU. Jag kan reka de matcherna redan, alltså ManU som vinnare mot Tottenham. Men nu gäller det Stoke. Jag ser inte att de förlorar den matchen.
Jag skulle vilja påstå raka motsatsen, kattbert. Grejen med man u, chelsea och även arsenal, är att dessa lag mer eller mindre alltid vinner mot dom mediokra och kassa lagen, oavsett borta eller hemmaplan. Därför slutar alltid dessa tre lag högt upp i ligatabellen. Arsenal t.ex. förlorade alla deras matcher mot chelsea och united förra året, jag undrar om det inte blev förlust mot pool också. Detta spelar dock ingen roll, för de tappar inte poäng mot skitlagen och de mediokra lagen. Därför slutar de på en tredje plats.
Spurs och City är det raka motsatsen med. De är väldigt vassa på att slå storlagen som senaste året Chelsea t.ex, men vinner aldrig ligan i längden med tanke på att de titt som tätt tappar poäng mot skitlag och mediokra lag.
Lunkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat