Visa ett inlägg
Gammal 2018-06-18, 03:17   #1
Basse

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

V64 Bro Park 18/6 Jackpot

På jackpotomgången i Torsdags på Jägersro byggde jag upp alla mina spel på att Frans skulle vara klar. Döm om min förvåning då jag ser att Frans ska ut idag - 4 dagar efter senast starten!
Dagens Lopp är ett större lopp mot jämnåriga men 500 000 kr i förstapris.

Det förklarar varför Oliver Wilson tog upp helt på upploppet sist, man ville spara krafterna till dagens lopp. Man kanske inte ens försökte binna sist?

Jag hade ALDRIG spikat Frans i Torsdags om jag visste att den 4 dagar senare skulle ut i ett lopp med mer än tre ggr så högt förstapris!

Nu är man ju helt kluven hur man skall behandla Frans Idag, hade jag rätt i mina tankar om hur bra Frans är men den reds inte för att vinna? Eller var den klart sämre sist ? Om någonting var fel på hösten sist varför i allsin dar struker man inte till dagens lopp....

Min gissning är att man gjorde ett halvhjärtat försök i Torsdags och när Jockeyn insåg att chansen till topplacering var borta tog man upp hästen för att ha någonting att köra med idag. Hmmm man kan bli gråhårig för mindre.

Dagens uppgift borde passa sämre än i torsdags. 2400 meter sist, 1600m idag och dessutom gräs för första gången i livet. Många osäkerhetsfaktorer.
Jag tar med Frans igen men kommer inte att spika. Favoriten King David har imponerat , men tagit alla sina segrar i danmark. Bro Parks Gräsbana är lite plattare än Klampenborga kuperade bana. Men på kupongen kommer också andrahandaren Snakelake som visat att han Gillar Bro Parks platta Gräsbana.

Så i V 64:3 streckas 1,6,9 i förstahand men jag kanske plockar med ett par till. Det är ett treåringslopp och de kan fortfarande utvecklas mycket mellan starterna och många har inte startat på Bro Parks gräs.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oinkk (+2), Dahle (+10)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat