Lite kuriosa om just Icecapada.
Just denna tävlingsdag för 2 år sedan. Var jag kvar på V64 inför sista avdelningen.
Icecapada gick då ut i huvudlöpningen Stockholms Stora Pris och var andrahandare i loppet.
Jag hade gått igenom ALLA Icecapadas lopp i lopparkivet och blivit imponerad av hennes mäktiga slutspurter så jag spikade i henne i sista avdelningen.
Värdet var hyffsat 39k inför sista och den evetuella utdelningen visade att det skulle ge 106 000 med Iceapada i sista. Med endast V6 ikryssat skulle det ge en bra slant om hon vann.
Jag var på plats och stod mitt på upploppet. I sista sväng splittrade loppet upp sig och en trio segeraspiranter utkristalliserade sig. 45 oddsaren Coprah , 23 oddsaren Amie Noire samt min spik Icecapada. Rakt framför mig mitt på upploppet ser jag hur Elione Chavez sätter in slutstöten och med alla fantomspurter från lopparkivet på näthinnan känndes det "Klart"!
Men Icecapada hade inte samma tryck i spurten som den brukade ha och tydligen (enl tränaren) gillade hon inte dagens fäste i banan :-(
45 oddsaren Copra höll undan och gav 2 lyckliga vinnare straxt över 2 miljoner var istället....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: oinkk (+2)
|