Solvalla 19/6 V64
Jag slänger in ett system i tidigaste laget, men det är mycket nu och jag vet inte om jag är hemma i tid.
1: 5 Virginia Grif (1, 3)
2: 4, 5, 9, 10 (7, 11)
3: 6 Vincent Zaz (1, 4)
4: 1, 2, 3, 5, 6 (9, 4)
5: 9 Disco Volante (3, 6)
6: 1, 4, 7, 9, 13, 14 (5, 2)
Virginia Grif har övertygat stort och kommer väl närmare en förlust, men i ett litet fält bör hon ha goda chanser att avgöra igen. Hårt streckad, men det är heller inte så konstigt.
I andra loppet skulle man kunna lägga på några hästar till, men det blir mitt slasklopp ikväll.
Vincent Zaz är jävligt osäker, precis som de värsta motbuden 1 och 4. Lång distans och jag hoppas att Kevin tar det försiktigt. Loppet avgörs inte från start.
Basil Pellini är stor favorit. Säkert en bra treåring, men de här hästarna kan vara väldigt ojämna i sina prestationer och jag försöker fälla.
Magic Gwin är storfavorit, vilket är helt förståeligt. Sprinterdistans och tredjehandaren Michelangelo Ås piper nog till spets. Kanske Örjan släpper till favoriten. Bäst kapacitet har dock Disco Volante och trots ett bakspår över 1640 så singlar jag. Hoppas på felfri avgång och någotsånär tempo där framme åtminstone.
Coffie U.N.G. gillar jag som bekant. Speedig sort. Jaques Noir är en fin travare som gör bort sig lite för ofta. Goopens åker med och så några på de främre fållorna så blir det nog bra.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|