Visa ett inlägg
Gammal 2018-06-20, 13:25   #1
ExtremtRik
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

2018-06-20 21:26 Rushmore Face - Övriga (Trav)


2018-06-20 21:26TravRushmore Face vs Övriga VINNARE ANNAT 2 6.750
Unibet
Do or Die
I ett lopp över tre kilometer hittar jag ett spel baserat på värdering av tidigare motstånd, dagsform och lite spekulation i att den lättare balansen hästen gått med på sistone gör skillnad på Rushmore Face (skulle det vara skor runt om när starten ska gå får man kräva ett högre odds eller avstå).
Kolgjinis Rushmore Face har varit ute i rätt bra lopp och när förstapriset "endast" var 50.000 senast var motståndet ändå av hög klass, tvåan Barkevious Mingo och trean Dizzy River är bra hästar, särskilt på lång distans.
Kuskmässigt är det väl få som kan ha något att invända mot att kylige och framgångsrike Christoffer Eriksson sitter upp denna gång? Christoffer är het och kommunikationen mellan tränare och kusk lär vara utmärkt då Christoffer varit lärling hos Kolgjini.
Jag är väl inte helt såld på det Rushmore visat tidigare men ofta har han mött tufft motstånd och de senaste starterna har han gått barfota bak, rimligen lättad runt om och nu senast vann han och borde stå med färsk sommarform, minns att Lutfis hästar piggnar till till sommaren !!

Veijos häst på start har liknande balansändring mot slutet och ska förstås slås, liksom att Petri Purus Ready Cashare, nr 14 säkert utmanar.

Det är Do or Die för Rushmore Face, om än inte idag så den närmaste tiden, nu har han mött tuffa hästar och kan vara ursäktad för att inte fullt blommat ut, Enjoy Lavec som morfar är ett orosmoln, men idag hoppas jag det ger utslag att Rushmore har hemmabana, gillar distans, till synes står bra inne i loppet och har en kusk i slag. I skrivande stund 20% på strecken, det är en helt ok procent.

Spela på Unibet och få Se bonus här

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+2)
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat