Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Jag hänger inte riktigt med på vad du menar faktiskt. Att Ludde kör galopp hela jävla tiden tror jag inte hänger på mygel, han har helt enkelt en jävlig körstil och begär ofta för mycket av hästarna. Erik sa igår på vass/kass att han inte upplevde hästen som alls osäker, och med det omdömet så väljer jag att spika Raja även om jag nu verkligen inte litar på Ludde, han har ju klantat till det två gånger tidigare. Skulle faktiskt känt mig betydligt lugnare om lärlingen hans körde...
Dessutom ser jag att han äger Raja delvis själv och det vore väl att skuta sig själv i magen att köra bort hästen med flit med tanke på avelsvärde och allt sånt...
|
Nej jag menar att han medvetet väljer att förlora med en häst som han haussat upp. Hänt alltför ofta. Hästen är inte osäker alls och vill ludde vinna så kommer han att vinna. Mina tankar var mer åt "bakom kulisserna" hur han själv skulle resonera. Vill han verkligen vinna eller inte och istället låta andra hästen i samma stall vinna?
edit: På örebro har dessutom hästen varit överlägsen den gången den startade där tidigare. Hade detta varit solvalla hade jag nästan målat upp rejält men nu är det Örebro och han brukar inte klaga på den banan.
Jag har just nu 3 hästar där, 1,3,5