Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-21, 12:26   #610
Luckystrike
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

WTA Montreal

Azarenka - Zvonareva 2-0 i set 2,60 @ Expekt (6/10)

Zvonareva slog ut en blek och halvskadad Clijsters igår, och även om ryskan spelade bra tycker jag inte det var så bländande som siffrorna såg ut. Zvonareva är väldigt solid i defensiven men kommer få bekymmer med Azarenka som spelar likadant fast snabbare och hårdare, och har högre procent på förstaserven i regel.

Azarenka var fantastisk i Stanford, och har spelat ruskigt bra hitills i Montreal också. Jag hade tro på att vitryskan skulle spara formtoppen till US Open, men det verkar som om hon är sugen på titeln här.

Vitryskan krossade Bondarenko 61 61, Kirilenko 64 61, Na Li 63 63 och Bartoli 62 76, där hon räddade 4 setbollar i tiebreaket mot fransyskan. Men Bartoli är oavsett i kanonslag just nu, så att hon hade bekymmer med henne säger inte så mycket för det var väntat. I Stanford slog hon bla Sharapova 64 61 och Stosur 62 63.

Jag såg dessa spela mot varandra i Dubai på hc och Azarenka lekte hem matchen då med 61 63, och hennes form är bara bättre nu. Problemet för Zvonareva är att hon i Azarenka möter sin egen spegelbild sett till spelstil fast bättre, så jag förväntar mig ännu en enkel seger här vid rätt motivation hos vitryskan.

Raka setspelet är också att rekommendera före det raka vinstspelet då Azarenka vunnit ca 85 % av sina matcher med 2-0 i set sedan 2007. I sina 24 senaste vinster är 23 med 2-0 i set. Eftersom oddsen på raka är 1,5 drygt just nu på vitryskan, blir 2,60 på 2-0 ett autospel för mig.

Senast redigerad av Luckystrike den 2010-08-21 klockan 12:37.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat