Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-21, 14:11   #45
Kattbert

Kattberts avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 54

Spreadsheet 1
Stats: 80 - 117 - 17
ROI: 97.42%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grovbenstomme Visa inlägg
Nej. Omsatta pengar räknas med i en trovärdig ROI%. Boored har rätt här.

Trust the manboblicker
Nej han,du och alla andra utom jag (och maddax och någon till kanske) har fel. Ni har förstås rätt i att praxisen är att det räknas in i ROI men ur en filosofisk synvinkel är det fel. Alltså det är egentligen fel. En spelare som endast spelar dnb och ganska jämna matcher kommer att ha ca 1/3 del av omsättningen i icke-spel. De har inte omsatts i spel utan bara flyttats fram och tillbaka mellan spelaren och bookmakern. Pengarna måste flyttas endast för att man på förhand inte vet om det blir ett vad eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av rico
Jag håller med dej.

Är inte Draw No Bet en spelbolagsprodukt på ett Cover bet egentligen? Då har man ju definitivt riskerat insats. Spelbolagen kom väl på denna geniala marknad för att spelarna är lata och spelar DNB. Ett spel på rak 1:a eller rak 2:a och Kryss(Moneyline/Level ball) till marknadhögsta odds ger ju flera punkter högre odds än att köra DNB.

Nu får ni insatta rätta mej om jag är fel ute.
Nej det stämmer inte. Jag brukar kolla detta om jag ser att någon sajt avviker speciellt mycket på nåt tecken. Oftast spelar jag på pinnaclesports och då är båda tecknen bland marknadshögsta så det är försvinnande litet jag kan vinna genom att spela ett tecken här och kompletteringen på en annan sajt.
Sen brukar jag kontrollera pinnacles egna odds också. Det händer faktiskt att dnb-oddset kan vara aningen högre än om man gör det själv. Det är lika vanligt som det motsatta. Av principskäl så kollar jag det oftast men frågan är om det är lönt. De avvikelser som finns är försumbara. Men som sagt, när oddsen sajterna emellan skiljer sig och någon släpar efter så kan man vinna ett par hundradedelar på oddset .

Vad är en punkt i oddssammanhang? Snackas alltid om punkter men det låter sig inte förklaras med en enkel googlesökning.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kattbert är inte uppkopplad   Ge poäng