Visa ett inlägg
Gammal 2018-06-29, 11:48   #1
ExtremtRik
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

2018-06-30 16:42 Twyla Face - Övriga (Trav)


2018-06-30 16:42TravTwyla Face vs Övriga 1 FT 4 6.500

Tokodds!!
När något är för bra för att vara sant...
Man kan tänka på att banan var lurig vid försöken, och att inget säger att hästarna presterar liknande som senaste loppet.
Man får lägga pussel för troliga scenarion.
Och så vidare.
Nåväl jag kan inte låta bli att bländas av det intryck Twyla Face gjorde i sitt försök till detta lopp, (kulltopparnas) E3 final nu på lördag. Att ag läser Muscle Hill som fader får mig inte precis att byta kurs ...
Stenhård och till synes oberörd av yttre faktorer och löpningsförlopp (att behöva gå utan ygg hela loppet för att bara obesvärat se så där retfullt oberörd ut över linjen på en för dagen bra tid (banan var regntung och lite slirig).

Vad är då haken, varför detta odds?
Det uppenbara är att löpningen inte heller denna gång kan förläggas till innerspår (?) . 1 Flash Am lär väl ta ledningen, jag tyckte mig se en plastskena vid halsen på stallkamraten 3 Aleppo Pine, vilket oftast skvallrar om en häst som kan bli lite överambitiös och ligga på . då antas skenan hjälpa till att motverka att den vinklar ihop huvud och hals och stör andningen. Att Aleppo Pine bröt in en del på upploppet är inte heller idealt, men som sagt, en knepig bana gör såna tendenser tydligare och nu aviseras möjlig barfotakörning som kan tänkas otverka brytandet ytterligare så Aleppo Pine är en farlig konkurrent, absolut!

Jag tycker mig ändå se en exceptionell häst i 4 Twyla Face, åtminstone för dagen och då strecken på V75 är 16% har jag svårt se att oddset 6.50 kan matchas av övriga bolag eller för den delen totooddset.
Att exakt värdera chansen ger jag mig inte in på men jag hade väntat mig under 5 ggr och fortfarande varit intresserad!

Maxinsats till 6.50 !!
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat