Förra veckans system gav drygt 9000 nettovinst. Dagens bolagssystem har sju rätt i fokus med utdelningens storlek i andra hand. På Färjestad vinner ofta ledaren eller någon där framme.
1) 3,4,5 r6-1 (1 och 2 och därmed 9 tappar i starten. 4 får nog ledningen och kan vinna. Stallkamraten 7 är startsnabb och vill ha vinnarhålet. 3 är bästa hästen men kan få en jobbig resa. Han är ändå min förstahäst. 5 var grym i dödens på Mantorp och bäddade för smygkörde 9)
2) 1,2,3,4,9 r5-8 (treåriga ston, som kvalat in på sölig bana, toppas i utrustning på Färjestads snabba sommarbana. Här brukar det bli galopper och skrällar. Kan löna sig att gardera Walmanns favoriter)
3) 2 r6-8 (1 släpper ledningen till dunderfavoriten 2, som har löst tidigare problem med vätskebalansen. Blir spännande att se om 6 eller 8 blir tvåa)
4) 4,6,7,12 r3-9 (4 tar ledningen och Emilia med självförtroende släpper inte till 6, som därmed blir sårbar. 7 tävlar ojämnt och har jätteform. 12 är mycket kapabel men har dåligt spår)
5) 1,3,4,5,7,11 r2-9 (1 leder om felfri. 3 är startsnabb och min ledarkandidat. Hon är min förstahäst till 7 %. Gardera)
6) 2,6,10,11 r12-5 (knepigt lopp, där Örjan kan vinna med stalltjutet 6. Tarzan ger avslag på 12, som är sämre från bakspår. Han lyfter 2 som stallets bästa chans. Björnkollen skriker ut 11 som spik och nämner bara i förbigående stallets egen 10, som var tvåa efter 11 i Vaggeryd. 10 tippas som första a-häst hos en av de större betaltjänsterna. Ni hör - stallsignalerna går åt alla håll - och vi spelare får våndas)
7) 2,3 r1-4 (min vinnare är 3. Min rådgivare säger spik på 2. 1 är superkapabel, men är hela tiden nära galopp. 5 kan ta ledningen och släppa - till 2? 4 och 9 kan få loppet)
Kostar 1440:-. Lycka till med era system!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|