Visa ett inlägg
Gammal 2018-07-06, 17:31   #1
AmaerildeRimfrost
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

AmaerildeRimfrost analyserar Stryktipset (7/7)


En stryktipsomgång som är fördelad över två dagar med en blandning från Allsvenskan samt division ett. Vi har sett roligare omgångar då flera favoriter ser ut att hålla som har mycket streck på sig. Vi gör dock vad vi kan för att hitta 13 rätt men samtidigt få värde i raderna samt hyfsade utdelningar.

OBS! Strecken i fet skrift är marknadens ungefärliga värdering för de olika tecknen under fredagen.

Se aktuell streckfördelning här


1. Sirius - Malmö FF
12.5% - 12.5% - 75%
(siffrorna ovan är faktiska sannolikheter)
Matchen lottas och det är 75% chans att det blir en tvåa. I nuläget har strecken på Malmö ökat till 65% och fortfarande rekommenderar jag spik här även om det är mycket streck. Värdet tackar vi får. Skulle matchen streckas över 75% så är det trots allt bra sannolikhet att den sitter. Solklar spik!

Utgångstips: 2


2. Dalkurd - Brommapojkarna
50.5% - 26.5% - 23%
Allsvenskan öppnar åter upp fönstret och här avgörs det mellan två bottenkollegor i Dalkurd och Brommapojkarna. ”Dalalaget” genrepade inför återuppstarten av Allsvenskan mot häcken på bortaplan men det var inget nytt Dalkurd vi fick se. 2-0 skrevs slutresultatet till för göteborgslaget. Brommapojkarna har dock haft en bedrövlig bortastatistik så här långt med 0-0-5 (3-14) och det gör att matchen känns väldigt oviss – mellan två riktigt dåliga lag.

Hemmalaget är endast streckade på 46% och litar vi på marknaden här så är det fint värde på ettan. Jag ställer mig tveksam och följer streckspelarna här i första hand – men håller matchen öppen på större system. Förra året slutade den här matchen 0-0 medan BP vann med 1-0 hemma. När de möttes i Svenska Cupen i våras så slutade det med seger för BP med 2-0, även den hemma.

Utgångstips: 2
Gardering: X i första hand men tar med 1 också.


3. Häcken - Sundsvall
60.5% - 23% - 16.5%
Häcken vann genrepet mot Dalkurd med 2-0 och det såg bra ut även om motståndet inte var av bästa kvalité. Nu gästar Sundsvall som tjuvstartade borta mot Sirius efter uppehållet och vann med 3-1. Sundsvall som jag inbillade mig levde mycket på att de haft klart fler hemmamatcher än övriga lag i våras. De spelade förvisso bra redan då men mot bottenlaget Sirius blev det även framgång på bortaplan. Jag tror dock ”topplaget” Häcken blir för svåra här.

Matchen är streckad i paritet med hur marknaden bedömer chanserna. Det gör att jag vill spika hemmalaget här trots 61% streck. Dumt att göra det svårt för sig och de har en match i benen precis som Sundsvall. Gillar inte dessa procent normalt på Stryktipset men hemma är Häcken starka i år med 3-2-0 (12-3) och då har både AIK och Hammarby varit på besök.

Utgångstips: 1


4. Trelleborg - AIK
15% - 25% - 60%
I Trelleborg är det lite botten mot toppen även om Trelleborg avslutade vårsäsongen på ett helt okej sätt. Bägge lagen har träningsspelat och TFF fick 1-1 hemma mot Lyngby medan AIK slog Flora med 1-0. Svårt veta var lagen står formmässigt och om nykomlingarna här kan fortsätta leva på de senaste matcherna. AIK är i grunden det klart bättre laget men jag tycker vi tar med alla tecken här efter uppehållet.

Både ettan och tvåan här är knappt överstreckade enligt marknaden och det gör att vi har enda värdet på det oavgjorda resultatet med runt 21% streck. Därför utgår vi från det men streckar både skräll och favorit på i stort sett alla uppbyggnader och storlekar.

Utgångstips: X
Gardering: 1 och 2 i ingen speciell ordning.


5. Rynninge - Sollentuna
45.5% - 25.5% - 29.5%
Rynninge är ett lag som har ett riktigt fint resultat hemma den här säsongen med 4-2-2 (15-13) och det är nästan 75% av totalpoängen. Möter nu ett Sollentuna som spelar likvärdigt hemma som borta och har tagit åtta poäng i bägge tabeller. Tillsammans har de här två mittenlagen endast två segrar på de tio senaste matcherna. Fördel hemmalaget som har fyra raka där utan förlust även om motståndet inte varit det tuffaste. Sollentuna slog jumbon Arameiska i senaste bortamatchen.

Ettan och krysset är överstreckat enligt marknaden och värdet på runt 30% hamnar på tvåan som endast är streckade på 23%. En match där jag tycker vi streckar på även om hemmalaget borde vara de som drar längst strå oftast.

Utgångstips: 1
Gardering: X och 2 och sen är vi nöjda.


6. Lunds BK - Ängelholm
52% - 22.5% - 25.5%
Lund blandar och ger på hemmaplan medan Ängelholm har allmänna problem med fyra raka förluster nu. På bortaplan är det nästan nattsvart med 1-0-6 (7-19) och mot Lund kommer det bli nya problem då sydskåningarna öser på rätt bra framåt med 17 gjorda mål på sina fem senaste hemmamatcher och tänk då på att det blev 0-4 mot serieledarna Mjällby senast. Dock släpper de in mycket mål dessutom, hela 16 stycken under samma period.

Hemmalaget klart överstreckade och mesta värdet hamnar på Ängelholm medan även krysset får ett knappt värde. På mindre system kan spiken på ettan vara korrekt men annars tycker jag vi måste jaga både värde och skräll då bortalaget endast är streckade på 20%.

Utgångstips: 1
Gardering: 2 och X i den ordningen.


7. Mjällby - Ljungskile
68% - 19% - 13%
Mjällby har hittat tillbaka till uppåtgående form efter tre raka matcher utan seger. 4-0 borta mot Lund följdes upp med 2-1 borta mot Kristianstad och nu är det åter hemmaplan där de är starka med 5-1-0 (18-5) och här ska inte Ljungskile har mycket att sätta mot. Ett bortalag som är klart starkare hemma dessutom men kommer på sistone med 4-1 förlust borta mot Utsikten samt endast 1-1 hemma mot Lund. Tråkig favorit men det här vinner hemmalaget.

Det positiva är att de endast är knappt överstreckade då runt 72% av pengarna ligger på ettan här. Jobbig spik ihop med den lottade matchen men vi behöver inte göra det svårare än vad det är trots att bollen är rund. Spika och gå vidare!

Utgångstips: 1


8. Utsikten - Kristianstad
55.5% - 23.5% - 21%
Även här har vi ett hemmalag som presterar klart bättre där än borta. 4-1-2 (16-9) är deras siffror mot fyra inspelade borta. Fick 2-2 borta mot Karlskrona senast men har fyra segrar på fem senaste hemma med 14-6 i målskillnad. Kristianstad som kommer på besök har två raka förluster, borta mot bottenlaget Grebbestad men även hemma mot serieledarna Mjällby senast med 2-1. Har det tufft borta den här säsongen med endast fyra inspelade poäng. Ettan känns säker men vi får leta även där vi inte tror vi ska finna något ibland.

Matchen streckad i paritet med hur marknaden bedömer chanserna även om vi ser ett visst värde på tvåan. Tråkig match att gardera men tycker vi måste ha med lite fler skrällar på de större systemen.

Utgångstips: 1
Gardering: X och 2 även om det är rätt tråkiga tecken här.


9. IFK Göteborg - Kalmar FF
45% - 30% - 25%
Två lag som är utan seger på de tre senaste matcherna i Allsvenskan, innan uppehållet kom som en tillfällig räddning. Bägge lagen har spelat två träningsmatcher där Göteborg förlorade med 1-2 mot Djurgården men slog Boden med 4-1. Kalmar förlorade mot både Norrköping och OB. Jag tror hemmaplan kommer vara avgörande här då Kalmar är ett helt annat lag borta än hemma. Förra säsongen endast 28% av totalpoängen på bortaplan och i år har de 35%. Göteborg imponerar dock inte men ska vara favoriter här.

Knappt värde på krysset samt tvåan och det betyder ju att hemmalaget är knappt överstreckat. Inget som gör att vi behöver väga in det här i våra val. Tycker en halva på hemmalaget räcker länge och jag vill se klart mer av Kalmar innan de får mitt förtroende.

Utgångstips: 1
Gardering: X och vi nöjer oss där.


10. Djurgården - Norrköping
46.5% - 26.5% - 27%
Toppmöte mellan Djurgården och Norrköping där hemmalaget spelat tre matcher under uppehållet medan Norrköping spelat två stycken. Stabilt bakåt när Djurgården spelar hemma med endast tre insläppta på fem matcher. Svårlöst match där jag vill hålla hemmalaget som favoriter men Norrköping vände ett 2-0 underläge borta mot AIK innan uppehållet även om de till sist endast fick 3-3 i den matchen. Det kan ske igen – svårlöst!

Värde på bägge lagen här medan krysset har 30% av pengarna på sig. Tycker vi lyssnar på marknaden här och gör det enkelt med en halva som sitter runt 75% av gångerna. Utgå dock från ”skrällen” här.

Utgångstips: 2
Gardering: 1 måste med då det är troligaste tecknet.


11. Örebro - Elfsborg
40% - 27.5% - 32.5%
Elfsborg lyckades spela oavgjort hemma mot Göteborg innan de slog bottenlagen Dalkurd och Trelleborg strax före pausen i Allsvenskan. Jag tvivlar dock på deras form även om de slog både Häcken och Helsingör med 2-1 på bortaplan. Örebro gör det bra i Allsvenskan och slog både Sirius och Sundsvall i träningsmatcher även om det motståndet inte riktigt är en värdemätare. Vi måste tillbaka till 2012 innan Elfsborg vann det här mötet och jag tycker vi väljer ettan på tipset först och främst.

Örebro är dock streckade på 48% och känns rätt kalla på den här kupongen. Vi tar med tvåan som har allt det värdet eftersom krysset är streckat runt sannolikheten.

Utgångstips: 1
Gardering: 2 så vi får med värde och skräll.


12. Carlstad United - Assyriska
51% - 21% - 28%
Carlstad gör det riktigt bra just nu med åtta raka matcher utan förlust och det har fört upp dem i serieledning på 31 poäng med bättre målskillnad än Västerås. De möter nu ett Assyriska som har sex raka utan vinst med bara en enda poäng inspelad och det mot nästjumbon Skellefteå. Det mesta talar för hemmalaget men tänk på att de släppt in 13 mål och ”bara” gjort 15 stycken på sina sex hemmamatcher. Ska dock mycket till för att Assyriska ska vinna här om vi litar på de siffrorna. Förra säsongen slutade bägge möten mellan dessa oavgjort.

Streckspelarna litar mycket på det ovan och har streckat upp Carlstad till hela 69% vilket gör att om marknaden är rätt ute så har vi en toppenskräll här nästan 50% av matcherna. Bäst värde på tvåan som har nästan 100% medan krysset hamnar på drygt 30% i värde. Stenklar halva på bortalaget då jag litar på marknaden här.

Utgångstips: 2
Gardering: X behöver vi ha med och håll sen tummarna.


13. Linköping - Västerås
30.5% - 27% - 42.5%
Linköping gör det bra i serien just nu med tre segrar på fyra senaste matcherna. De har dock mött idel bottenlag samt ett Assyriska som har usel form, så jag tycker inte vi ska höja upp laget så mycket även om det så klart borde vara bra stämning i truppen. Västerås fick på nöten senast i serien borta mot Nyköping med 1-0. Fick därefter möta rena reservlaget i Syrianska när det vankades Svenska Cupen och resultatet skrevs till hela 7-0 och det tror jag kan ha gett välbehövlig energi i laget så att de direkt kan hitta in i den finare formkurvan igen. Kom dock ihåg att Linköping är obesegrade hemma med 3-4-0 (6-3).

Knappt värde på tvåan här om vi litar på marknaden och då tycker jag också att vi tar det. Tvåan streckad på 40% bara och krysset är minst spelvänligt.

Utgångstips: 2



Omgångens bästa spik: Mjällby (match 7, en etta)
Omgångens bästa tecken: Malmö FF (match 1, en tvåa)
Omgångens bästa skräll: Assyriska (match 12, en tvåa)


Systemförslag för den med en halvtjock plånbok. 2592 rader på Liverättning

1. 2
2. 1x2
3. 1

4. 1x2
5. 1x2
6. 12

7. 1
8. 1x2
9. 1x

10. 12
11. 12
12. x2
13. 2


För den som vill komma billigare undan. 72 rader på Liverättning

1. 2
2. 1x2
3. 1

4. 1x2
5. 1
6. 1

7. 1
8. 1
9. 1x

10. 2
11. 12
12. x2
13. 2

Här lämnar du in dina egna rader på Stryktipset

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2018-07-06 klockan 17:33.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat