Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-22, 01:01   #19
BiggieB

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 221
Standard

Newcastles trupp är väldigt svag. Jag är glad om de kommer på plats 16.

Steve Harper är en habil PL Målvakt. Knappast sämst men knappast top 10 heller.

Backlinjen är duglig och nog bättre än andra bottenkandidater, men Coloccini, Taylor ograbbarna har inte direkt rosat marknaden och även i Championship så gjorde de en del tabbar. PL ställer större krav.

På mittfältet finns många spelare som har mycket att bevisa, visst har spelare som Barton, Gutierrez och Nolan har potential att göra bra ifrån sig, men vem sköter det kreativa? Gutierrez är snarare hjulben än en kreativ spelare och Routledge har fått en massa chanser i PL genom åren utan att ta den.

Anfallet är ännu sämre. Caroll har potential men för att lyckas i PL måste han höja sig en hel del. Möjligt? ja. Troligt? Knappast. Han kompletteras av Ameobi som sällan gjort något bra i PL. Xisco som inte ens lyckades i Racing santander och slutligen Leon Best som i sina bästa dagar är en duktig championship anfallare.

Tränaren Chris Houghton är även oprövad i sammanhanget. Antingen det eller sämst. Beror på om man räknar med han caretaker tid .

Det är klart att med spelarköp så kan de höja sig. Men just nu blir jag glad om de klarar sig kvar. Klyftan mellan championship och PL är enorm. Newcastle är ett bottenlag i år. Tyvärr :(

tider som denna är förbi

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=Gh-OS3gHwnk]YouTube - Toon 7 Spurs 1[/ame]

Jag lirar ö2.5 och Villa. Trots att jag har hållit på newcastle i 18 år :(.
BiggieB är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat