Ämne: V86 Visby
Visa ett inlägg
Gammal 2018-07-11, 17:41   #16
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av legolasse Visa inlägg
"Moa Margunn är rysligt startsnabb och jag ser det som mycket sannolikt att hon spårar runtom där."

Verkar vara ojämt startsnabb men inte helt omöjligt med offensive Widell i jollen. Intressant streckmässigt om spets men 8 är också snabb och verkar kunna rusa på så kan bli trötta ben om körning.

Bästa kapaciteten i loppet har annars Kjell Brandts gamle springare 3 Gustavo Boko. Utvecklades fint hos Veijo och gick även bra hos Goop. Verkar inte som om A-K riktigt fått fart på hästen än men tycker hon är duktig så tror nog det kan lossna snart. Gick bra i senaste starten mot mycket tuffare motstånd och är min förstahäst och tänkbar chansspik.
Möjligen att Gustavo är bästa hästen i grund och botten. Men den har ju inte samma tränare nu längre precis som du säger. Och både den och Pikachu ska vara chanslös att fånga upp Moa M här (förutsatt att det laddas då såklart). Med tanke på distans och allt tar jag spetshästen före vad som eventuellt är bästa hästen alla dagar i veckan.

Hittade för övrigt en intressant statistisk detalj i stayerloppet! Rafiki Fri har vunnit 4/5 starter på Visby, vid enda förlusten en tredjeplats. Bara 5% i nuläget, den tåls att tänkas på!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat