Visa ett inlägg
Gammal 2018-07-12, 18:00   #15
Strappa71
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av staffan Visa inlägg
Jag spelar på statistik Uffe, ibland så kan ett spel har mer än en utgångspunkt som är statistiskt lönsam att spela på, då spelar jag mer än ett system på samma spel.

Jag kanske lyckas lära mig att lägga snabba HPT system i framtiden, men när jag gör ett jokersystem så tar det under 15s från att jag öppnar hemsidan till att jag har skapat och och lämnat in systemet. Jag ser inte hur det ska vara möjligt att vara så effektiv i HPT. Det är väldigt viktigt för mig att lämna in systemet sista 5 minutrarna innan dom stänger spelet.
5 minuter >> 15 sekunder.

Om du har lärt dig att skapa dina system på 15 sekunder i Jokersystemet så kommer du att kunna lära hur du gör i HPT på väsentligt kortare tid än 5 minuter. Mer troligt under 1 minut vilket räcker mer än väl om 5 minuter är din deadline för spel-info.

Till att börja med går HPT att finjustera så du bara behöver se exakt de flikar ( flikar representerar reduceringsval ) och kolumner ( kolumner representerar spelinfo ) som du vill se.

I övrigt är det bara en träningssak.


Hur mycket bedömer du att dina system överlappar varandra? Om de ligger väldigt nära varandra ser jag det som högst troligt att det går att slipa på villkoren så att "båda systemen" går att slå ihop till ett enda så att du inte behöver trixa med "ta bort rader från kupong-fil".

Om du har svårt att komma ner i tid med HPT går det även bra att skapa det första systemet i Jokersystemet. Det är nämligen från själva spelfilen som HPT hittar dubblettraderna som ska tas bort.

På det sättet borde du komma ner under 5 minuter med tillräckligt stor marginal utan alltför stor ansträngning.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat