Ultra Bright 6% ????
Jag tror Ultra Bright är klart gynnad av Axevallas Långa upplopp. Kolla i arkivet hur hon spurtade hem Stochampionatet förra året! Senast fick man trafikproblem och satt nästan sist i sista sväng, hann inte upp Double Exposure den gången men var inte långt ifrån.
I dag är det bara 7 hästar i loppet så man borde inte hamna lika långt efter Double exposure idag. För att slänga mig med "betaltjänsttermer" så har väl Double Exposure bäst vinstchans men Ultra Bright måste vara mest Spelvärd till nuvarande streckfördelning :-)
Ultra Bright är startsnabb men herr Persson har en förkärlek till att släppa till favoriter, men jag tror Persson har chans att få rygg ledaren vid laddning. Kör från start tills det blir lucka bakom och kryp ner herr Persson. loppet är så ojämt så det borde splittra upp sig i sista sväng, Vid lucka måste Ultra Bright ha bättre chans än 6% att spurta ner Double Exposure.
Örjan försöker väl som vanligt vinna med så lite som möjligt och jag skulle bli lycklig ända in i själen om han åkte dit mot Persson sista steget