Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
Kikade lite på ert program, och blev väl inte väldigt imponerad ärligt talat. Jag såg inget jag ville använda som jag inte redan gör med HPT. Jag är inte en människa som vill ha enkla lösningar, utan en som söker efter revolutionerande paradigmskiften. Jag skulle t.ex. vilja se en oddsjämförelse mellan ATG och internetbookisarna med fasta odds, i realtid. Se var jag faktiskt får bäst betalt för min tänkta dubbel, och gärna också vilka rader på spel som V4 och V5 som jag kanske borde spela som vinnarspel hos en internetbookie istället för att lämna in som spel på ATG.
Det är fem månader kvar till licenssystemet är här, och ATG måste acceptera att de har konkurrenter. Hittills har de låst in alla tjänster med exklusivitetsavtal för att nyttja deras data. Vad som skulle vara revolutionerande och kanske dessutom drivande är ju en tjänst där man kan spela till bästa odds. Kanske som en bar man som spelare kan lägga in i ovankant när man ser på ATG och direkt jämföra.
Om man nu inte vill utmana ATG på det sättet, så vore ett annat stort steg att ge användarna möjlighet att enkelt skapa egna databaser lokalt som man kan skapa egna rankfaktorer från (och utifrån det skapa reducerade system).
Ta t.ex. spårstatistik där man tar hänsyn till strykningar, kikar på om tillägg är bättre eller sämre beroende på hur många som står på start, om spårstatistiken när det är 15 bakom bilen skiljer sig från annan spårstatistik, hur ofta ston vinner över hingstar/valacker, vinner de fler lopp när det är proposition "fördel ston"? Hur ofta vinner treåringar över äldre? Fyraåringar? Är spårstatistiken likadan i lärlingslopp som i öppna lopp? Hur är det med amatörer? Diskningsprocent på kuskar? Är det någon som är väldigt dålig på att nyttja springspår? Formen senaste 10/30/90 dagarna hos tränaren? etc etc etc. Det finns massor av unik statistik att plocka fram om man vill, som många inte har några som helst problem att betala 59kr i månaden för, och som skulle revolutionera marknaden och göra Joker till en lika perifer produkt som vevgrammofoner med tratt.
|
Det är möjligt att BaraTrav inte är en produkt som passar just dig, men du är varmt välkommen att prova.
Vi tycker att vi levererar en produkt som ger en mycket bra helhetsupplevelse vid streckspelande.
Vi har en indikator på häst, kusk respektive tränare i fliken ”tabell”, som visar om formen är markant förbättrad på 10 eller 30 dagar jämfört med senaste 100 dagarna. Vi har också en indikator som visar att hästen har bytt tränare sedan senaste starten på svensk bana. Det är inte omöjligt att vi kommer att kunna presentera mer statistik i kommande versioner. Vi tackar för tipsen kring detta. LiveBar är en ”innovation” som vi tycker förhöjer upplevelsen ett steg för de som följer loppen via ATG-Live.
Mvh Henrik på BaraTrav