Citat:
Ursprungligen postat av doob
Jägersro är i mitt tycke en jävla skitbana! Kvällens mest intressanta utöver huvudloppet är väl att se hur banans domare kommer utmärka sig och hur många lopp Kolgjinis kommer köra bort. Överladdade gissar jag...
Nä knoppa av Skåne till Danmark så kan Jägersro bli huvudbana i Danmark och Sverige en korg mord mindre!
|
Ja man får ju tycka vad man vill om banor så länge dom inte ligger i Norrland. Jägersro inte heller min favoritbana vad gäller spel, men däremot kan inte banan och dess tränares betydelse för travsportens utveckling underskattas. Utan alla fantastiska unghästar som kommer fram i varje kull hos jägersrotränarna skulle solvallas dominans vara total när det gäller den biten. Jägersrotränade hästar fyller också V75 lopp bl a med intressanta hästar i stort sett varje vecka. Titta på en liten tränare som Burman som just nu har tagit fram landets bästa treårssto samtidigt som hon sålt ett antal äldre hästar som gjort sitt här nere till norra Norrland. Så har det sett ut i många år. Hästar för framtiden plockas fram i södra Sverige och på Solvalla samtidigt som många äldre hästar som gjort sitt i den tuffa konkurrensen här nere säljs till Norrland .
Jägersro behövs verkligen trots att dom ofta har svårt att fylla sina lopp. Det finns dock en enkel lösning om det är huvudsyftet. Skriv som småbanorna ut spårtrappa lopp för 15 hästar som tjänat mellan 10-100 tkr. Då skulle även Jägersros lopp bli smockfulla och kanske inte ens som på småbanorna innehålla 10 totalt chanslösa hästar som kom med just för att propositionen var så bred.