Citat:
Ursprungligen postat av legolasse
Tror att 1 Dante Boko leder loppet från start till mål. Hästen är startsnabb och det råder inget tvivel om vem som tar ledningen. Diamanten är snabb ut men tar inte en längd på DB. Jägersro är en spetsbana där ledaren ofta rinner undan och tror som sagt på spets och slut för Dante Boko. Senast insatsen av Dante var lysande, öppnade då tufft men hade ändå krafter kvar till slut och gick jämt med Propulsion då. Hemmaplan, toppform, ledningen och trolig dödens på värsta konkurrenten gör att jag tror att Kolgjinis får anledning att fira trots att Adrian inte får köra. Att Christoffer Eriksson kör istället för Adrian borde normalt sett vara en förbättring även om det såklart är tråkigt för Adrian att inte få chansen i detta storlopp på hemmabanan.
Loppscenario:
Huvudscenariot tror jag är att 1 Dante Boko spetsar, Örjan får motvilligt ta dödens med 4 Propulsion och att 2 Diamanten söker rygg ledaren. Laddar de med 6 Pastore Bob kan han få rygg på DB och då Diamanten i dödens. Men då får ändå Örjan styra framåt för att inte ge bort loppet. Alternativt är att de kör till dödens med Redénstallets andra häst 9 Heavy Sound och att den håller upp tempot för Propulsion. Hursomhelst tror jag på spets och slut för Dante Boko. Örjan i dödens brukar betyda att han måttar in på mållinjen eller att ledaren precis håller undan, jag tror hoppas på det sistnämnda då det är där spelvärdet ligger.
Odds:
Fick 13 ggr på Bet 365 men är redan nere i 9 ggr. Men ändå spelbart enligt min mening.
|
Hästar har tagit längder på Dante Boko innan ex Day or Night in. Jägersro förvisso men Pastore Bob är Mt Insider startsnabb, stor risk att den eller Diamanten tar en längd. Kan ju dock runda och ta över ändå alt vinnarhålet alt spets från början.