Visa ett inlägg
Gammal 2018-07-31, 18:49   #289
Tord
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BosseEk Visa inlägg
Tord skrev:

1.Vid 1 E tecken så är två 1 rätt E tecken tabeller. Det skulle vara bra om du kunde göra så att det bara är en tabell där och att du dubblar utfallen istället
Tabellerna är ju exakt samma två gånger då det är 2 matcher som har två E tecken

2. Mycket användbart program för E tecken och mycket snabbt
3. Det ger mig mycket mindre huvudvärk i fortsättningen
4. Om du skulle ta betalt för färdiga produkten så donerar jag en slant

Powerplay skrev:
5.Intressant med ett beräkningsprogram som räknar även på effektmatcher, är ju egentligen en typ av blockuppdelning då med U-del och E-del. Gäller bara att man kan ställa in intervallet för varje del separat. Det är ju här som Arena brister.
6.Vilken utvecklingsverktyg/språk använder du för detta?
7.Helt rätt lägga skulden på tipsprogrammen att man inte kommer på de bästa
systemlösningarna Skämt åsido, i slutändan är det logiska tänkandet som blir
avgörande. Jag har också den s k gula boken, De flesta system där är resultatet av att någon har tänkt lite extra. Inget program räknar ut dessa system rakt av. Det är detta som gör ämnet intressant. Där har Arena sin styrka, mkt lätt prova olika systemideer.


1. WTF?! Det var inte så men så gjorde jag några förändringar precis innan jag kompilerade och skickade det. Nu funderar jag på att behålla funktionen och lägga till en extra funktion för E-tippade. Det kan vara bra om man har ett "skevt" system där E-matcherna är olika "viktade" om inte annat kanske man önskar att man hade den ifall jag tar bort den. Självklart kommer en rättad version så småningom....

2. Det är inte snabbt. Jag har inte ens börjat optimera det. Programmet jobbar med 13 enkeltecken/sträng internt och "rättar" således fler tecken än nödvändigt /rad... Ännu värre är det med matematiska kuponger, dessa splittas till enkelrader internt, det gör att 6 matematiskt halvgarderade skulle kunna beräknas 64 gånger snabbare. Dessutom är sorteringsrutinen för tabellerna inte höjden av intelligens... Sen skrivs har vi windows på toppen...

3. Toppen, huvudvärk är inte bra.

4. Nej jag tar inte betalt för sånt här, lägg pengarna på tipssystem istället.

5. Jag har förstått att det är bl a Där Arena brister...

6. C++. Just för det här projektet blev det C++ builder, får se om jag återgår till Visual C/C++ under resans gång..

7. Du motsäger dig själv. Arena kan inte beräkna de system du vill (ställa in vilkor) samtigt är det dess styrka? Får jag hänvisa till svaret i punkt 5?
Vad har du för sölig dator om du inte kallar ett par sekunder för snabbt? nåja hos mig går det snabbt i alla fall
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat