Visa ett inlägg
Gammal 2018-08-05, 00:37   #1
AmaerildeRimfrost
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

AmaerildeRimfrost analyserar Europatipset (5/8)


En omgång som är förstärkt med jackpottpengar så att vi har hela 2.5 miljoner att kriga om i 13-rättspotten. Annars en spelintressant omgång med mycket värde. Matcherna är hämtade från fem olika ligor och som toppas med en match i Community Shield mellan Chelsea och Manchester City. Lycka till hur ni än väljer att komponera ihop systemet.

Se aktuell streckfördelning här


Omgångens bästa spik: AFC Eskilstuna (match 5, en etta)
Eskilstuna – Halmstad
Hemmalaget är obesegrade på Tunavallen den här säsongen efter ett facit på 4-4-0 (16-3) efter åtta matcher. Enormt imponerande och jag tror det fortsätter i någon liknande stil. Därför känns det lite som att streck på bortalaget är onödigt och då väljer jag att singelstrecka istället för att fega och gardera för att få med det oavgjorda. Eskilstuna har dock tre raka 0-0 matcher i serien och matchen före dessa blev det förlust borta mot just Halmstad med 2-1. Viktig match för att hänga med toppen och även ha bra chans för att ta kvalplatsen om inte annat.

Enligt marknaden är det drygt 48% chans att det blir en etta här och då tackar vi när streckspelarna endast hamnar på 46%. Det är vi så klart nöjda med och faktum är så har Halmstad inte fått bekänna färg riktigt på bortaplan ännu. Vinsterna har kommit mot bottenlagen förutom Degerfors och det har blivit förlust mot både femman Brage och sexan Örgryte. Det här får Eskilstuna helt enkelt vinna nu.


Omgångens bästa tecken: BK Häcken (match 3, en tvåa)
Örebro – Häcken
När lagen möttes för en vecka sen nere i Göteborg på Hisingen så blev det endast 1-1 vilket så klart var en besvikelse för Häcken som skapade mängder med chanser och så klart borde ha avgjort tidigt. Nu är det så klart lite sämre förutsättningar med bortaplan men de är ett så pass mycket bättre lag just nu att jag likväl vill höja upp dem som bästa tecknet på kupongen då de är klart understreckade. Ett litet minus är väl att de även haft lite tuffare spelschema då de åkte ut i ett dubbelmöte mot Leipzig för kval mot Europa League.

Streckspelarna har enbart kritat dit 30% på tvåan här medan segerchansen ligger närmare 39% vilket jag tycker vi måste ta. Egentligen solklar spik på det mesta men ska man gardera får det först och främst bli med ettan då krysset är så högt streckat som 32% medan det endast inträffar runt 27% av gångerna. Jag rekommenderar dock att göra det enkla och rätta, ta värdet på tvåan.


Omgångens bästa skräll: FC Nordsjälland (match 8, en tvåa)
Bröndby – Nordsjälland
Jag tycker det sett lite knackigt ut från Bröndbys sida av det jag sett hittills under säsongen och det var med nöd och näppe de lyckades få in segermålet borta mot Hobro senast. Nu ska de möta ett Nordsjälland som hållit nollan dubbla gånger mot AIK i kvalet mot Europa League. Även inlett den inhemska serien på ett bra sätt och har fem poäng efter tre matcher. Styrkan får sitta i det defensiva spelet nu innan serien har satt sig för inbördes mot Bröndby brukar det kunna bli en del mål. Har inte den bästa statistiken här och i de tre senaste har det slutat med förlust och totalt elva insläppta mål, men till det positiva är att det åtminstone blivit sex mål framåt också. Två av matcherna var dessutom på bortaplan men innan dessa så blev det två raka segrar med 3-2 hemma och 2-1 borta.

Får vi se en ny skräll? Till nio procent tycker jag det känns mycket intressant som omgångens bästa skräll då de i realiteten har runt 16 procents chans att segra. Jag kan nog tänka mig att det är närmare 20 dessutom. Spika på de små systemen men på de större känns det jobbigt att hoppa över Bröndby som enligt marknaden trots allt vinner 65% av dessa matcher.


Tre viktiga streck att ha med!

(2) Hammarby – Trelleborg 1
Lagen möttes omvänt i måndags och då blev det klara 3-1 till stockholmarna nere i Skåne. Jag tror det blir lika enkla poäng på hemmaplan nu och det kanske borde varit bästa spiken istället på omgången men väljer att nämnda den bland ett viktigt tecken. Så viktigt att det bara är att spika faktiskt. Trelleborg kommer nog försöka göra jobbet för att inte åka på en ny mina men det skiljer i klass mellan toppen och botten. Hela 21 poäng mellan den på 15 matcher och TFF ska nog försöka ta sina poäng i enklare matcher, men deras spelschema är stentufft nu och Sundsvall hemma i nästa omgång borde ha ett större fokus än den här matchen. Streckade på mördande 88% men vinner åtminstone 76% av dessa matcher. Bra sannolikhet och gör det enkelt då det finns bättre skrällar.

(4) Gefle – Frej 2
En match som i förra mötet för drygt en månad sen slutade 0-0 när Frej hade hemmaplan. Bottenmöte i tabellen där Frej med sina 16 poäng är snuddande nära att hamna på säker mark medan Gefle med sina elva poäng först och främst har tre poäng upp till kvalplats och sedan ytterligare ett par poäng upp till säker mark. Tittar vi på formen så känns det som det är klar fördel bortalaget som på sina tio senaste endast har tre förluster och i den senaste matchen blev det seger hemma mot GAIS med 3-1. Tänk då att Gefle nu har tolv raka matcher utan seger och endast fem inspelade poäng här. Nackdelen för Frej här är väl att de inte tar så mycket poäng borta, endast fyra stycken hittills med en målskillnad på 8-14 men då har de åtminstone sprungit på Falkenberg, Örgryte och Halmstad för att nämna några och det blev dessutom poäng mot de sistnämnda som ligger på en tredje plats i tabellen. Frej endast streckade på 28% men har enligt marknaden över 34% chans att segra.

(6) Leeds – Stoke 2
I det här mötet litar jag helt på marknaden och vill belysa att bortalaget Stoke här är favoriter att vinna Championship medan hemmalaget Leeds är tippade fyra. Jag skulle dock inte vilja säga att Stoke ska vara favoriter i den här matchen för fallet ned från högsta ligan kan bli tungt och jag vet inte om moralen finns här för att inleda med en trepoängare. De avslutade dock PL med en seger i sista omgången men dessförinnan hade de 13 raka utan vinst. Men då marknaden menar att det är 37% chans för Stoke här, så tänker jag inte bråka eftersom de endast är streckade på 29%. Även det oavgjorda har har lite värde medan ettan känns iskall som endast inträffar 33% av gångerna men är streckad på 43%.


Korta kommentarer om övriga matcher.

(1) Chelsea – Manchester City
Community Shield där strecken är i paritet med chanserna för de olika tecknen. City är det starkare laget och kan vara en tänkbar spik men tycker det känns svårt då matchen inte gäller så mycket egentligen. Vill man inte helgardera så är krysset dock det första som ska bort enligt mig.

(7) Odense – Köpenhamn
Köpenhamn har verkligen fått ordning på både det offensiva som defensiva efter den lite tunga inledningen där jag själv så klart snubblade på en spik på FCK. Hobro fick 3-0 i baken och Aalborg fick 4-0 i baken samt så fick isländska Stjarnan totalt 7-0 i baken i deras dubbelmöte. Vem kunde tro det efter att de snubblade sig vidare med 2-1 mot KuPS samt fick torsk hemma mot Horsens med 1-2? Nej, det här lutar åt en solklar tvåa men marknaden gör det klart jämnare och jag höjer på ögonbrynen då Odense inlett med en poäng på tre matcher och en målskillnad på 4-6 mot inte alltför bra motstånd. Spika på det mesta men stämmer marknadens värdering så har Odense 23% chans att vinna men endast är streckade på 9% och det är nästan lika fint värde på det oavgjorda. Men ska FCK bara vinna det här mötet dryga 52% av gångerna? Njae…

(9) Lilleström – Molde
Botten mot toppen blir det lite av här. Men Molde har tagit majoriteten av sina poäng hemma och har ett rätt mänskligt bortafacit med 2-2-3 (8-10) och Lilleström har endast en förlust på hemmaplan. Allt värde på ettan som endast är streckad på 21% men inträffar över 32% av gångerna. Iskall tvåa som bör lämnas ute på allt.

(10) Stabaek – Sarpsborg
En match med knappt värde på ettan men matchen är överlag streckad i paritet med sannolikheten för de olika tecknen. Stabaek endast en förlust hemma medan Sarpsborg gör det bra borta med endast två förluster. Svårlöst men måste man välja så börja med hemmalaget.

(11) Strömsgodset – Bodö/Glimt
En mycket intressant detalj här är att det i inbördes möten nästan alltid blir målrikt. Tio av de 15 senaste matcherna (från 06) har hamnat över 2.5 mål och endast en match har slutat med ett mål och ingen match har blivit mållös. De fem senaste inbördes i serien har haft siffror som 3-5, 3-1, 2-0, 4-2 och 2-2 där Bodö/Glimt endast vunnit en. Det luktar målrikt igen och det oavgjorda borde sänkas lite mer då än till 24% som marknaden vill ha det till. Hemmalaget klara favoriter men det känns som det kan sluta lite hur som helst här.

(12) Tromsö – Haugesund
Inbördes när Tromsö haft hemmaplan är det förkrossande 10-1-0 (27-7). Haugesund vann dock mötet på hemmaplan i slutet av maj med 1-0 och det var deras tredje raka seger inbördes på deras hemmaplan. Bägge lagen gör det bra överlag i ligan och placerar sig på en sjunde och femteplats och det skiljer endast två pinnar mellan dem, till Haugesunds fördel. Tromsö är dock starka på hemmaplan med 6-1-1 (19-6) den här säsongen men jag tror bortalaget kan bjuda upp till dans här och tar med dem då värdet är riktigt fint på tvåan som är streckad på 18% men vinner över 26% av matcherna. Krysset streckat på 27% och det är i paritet med chansen.

(13) Vålerengen – Sandefjord
Kupongen avslutas med den överlägsna jumbon i norska Eliteserien. Sandefjord har ynka sex poäng på de inledande 16 matcherna. Fyra av dessa har dock kommit på bortaplan där de annars har en klart sämre målskillnad än hemma. Hela 23 insläppta och med en differens på 15. Hemma har de förvisso inte vunnit men har endast 5-12 i målskillnad. Vålerenga är stabila hemma med 3-3-1 (9-9) och det här ska bara bli en enkel etta. Vann mötet på bortaplan i mitten av maj med 1-0. Gör det enkelt i avslutningen och spika laget som enligt marknaden vinner 67% av gångerna. Dock överstreckade då de inte lever upp till de 78% som de fått förtroendet av från streckspelarna.



Systemförslag för den halvtjocka plånboken. 3888 rader på Liverättning

1. 1x2
2. 1
3. 2

4. x2
5. 1
6. x2

7. 1x2
8. 1x2
9. 1x

10. 1x2
11. 12
12. 1x2
13. 1


För den som vill komma billigare undan. 48 rader på Liverättning

1. 12
2. 1
3. 2

4. 2
5. 1
6. x2

7. 2
8. 2
9. 1

10. 1x
11. 12
12. 1x2
13. 1

Här lämnar du in dina egna rader på Europatipset
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat