Visa ett inlägg
Gammal 2018-08-08, 12:56   #3
Calatan
 
Reg.datum: aug 2013
Ort: Västra Götaland
Inlägg: 755
Sharp$: 5416

Calatans rekar
Stats: 23 - 68 - 0
ROI: 107.35%
Vinstprocent: 25.27%

Standard

Sen tror jag att du är helt rätt ute angående Tottenham. Jag har också spelat att Tottenham slutar topp 4 men även ännu större insats (typ maxinsats) på att de slutar topp 6 till 1,14. Ser stort värde i båda spelen men föredrar topp 6 på lång horisont för att risken är mindre.

Jag tycker att Tottenham överlag är underskattade att sluta högt i Premier League 2018/19. Det har sett likadant ut de senaste åren också: spelbolagen och oddsmarknaden ser det som mest sannolikt inför säsongerna att Tottenham ska sluta femma eller sexa. Men de senaste tre säsongerna har Tottenham med ganska god marginal slutat trea, två och trea.

Jag tror att det som drar ner den bedömda sannolikheten till stor del är:
- Tottenham har inte värvat en enda spelare inför denna säsong
- Tottenham vinner aldrig någonting

Onekligen sant. Men å andra sidan:
+ Tottenham är alltid sent ute med sina värvningar. Jag ser det inte enbart som negativt att Tottenham värvar lite; det tyder på en stor tillit till det som redan finns i klubben och en förtroendegivande och harmonisk känsla i truppen är värt väldigt mycket.
+ Tottenham har inte förlorat en enda spelare inför denna säsong, även om iallafall Toby Alderweireld ser ut att var på väg bort (sju andra försvarare i Tottenham spelade dock fler minuter än honom förra säsongen!).
+ I Tottenham finns några spelare som knappt spelade förra säsongen men som nu skulle kunna ha i princip samma effekt som helt nya tillskott till truppen. Brasilianske januarivärvningen Lucas Moura från PSG spelade bara 208 minuter förra säsongen men har varit Tottenhams bäste spelare nu på försäsongen. Argentinaren Erik Lamela kom tillbaka från en långvarig höftskada och spelade 832 minuter förra säsongen och man kunde ana att han började hitta tillbaka till form och potential mot slutet av säsongen. Ser man till Lamelas statistik per 90 minuter för hela karriären när det gäller antal avslut, avslut innanför straffområdet, nyckelpassningar och assist så är det helt jämförbart med Eden Hazard, Kevin De Bruyne, Raheem Sterling och Leroy Sané. Så extra spelarmaterial och potential finns redan i truppen utan spektakulära värvningar. Dessutom är en av Tottenhams allra starkaste grenar att lotsa fram egna talanger och här har bl a unga mittfältarna Luke Amos och Oliver Skipp gjort otroligt bra ifrån sig på försäsongen när Tottenham mötte Roma, Barcelona och Milan och kan mycket väl vara aktuella för premiärtruppen mot Newcastle på lördag.
+ Trots att Tottenham på förhand varit tippade att sluta femma eller sexa inför de senaste säsongerna så har Tottenham som sagt slutat trea, två och trea de senaste tre säsongerna med i snitt 7,3 poäng ner till femte plats och i snitt 18,3 poäng ner till sjunde plats. Kikar man lite under huven så har Tottenham varit bland de 4 bäst presterande lagen i ligan de tre senaste säsongerna när det gäller att skapa flest avslut på mål per match, när det gäller att hålla nere antalet skott mot egna målet per match, när det gäller Expected goals framåt per match och Expected goals mot sig per match; i vissa fall har de t o m haft bättre kapacitet i dessa avseenden än de blivande mästarna.
+ Tottenham flyttar in på sin helt nybyggda arena, något som förmodligen ger både energi och extra bra stöd från läktarna.

Jag skulle värdera de enskilda spelen såhär:
Tottenham att sluta topp 6 @1,12 : maxinsats
Tottenham att sluta topp 4 @1,80 : 2/3 maxinsats
Man United att inte sluta topp 4 @3,30 : 1/2 maxinsats

Sen är ju de tre spelen beroende av varandra så spelar man fler än ett av dem så får man balansera om så att man totalt hamnar på en insats man känner sig bekväm med.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)

Senast redigerad av Calatan den 2018-08-09 klockan 08:55.
Calatan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat