Citat:
Ursprungligen postat av Dahle
En skräll som jag haft under bevakning, V86-5 nr.5 Buckle Up Pellini
Haft 2 väldigt bra avslutningar bakom bla Tesio och Ukebell Jet som tvåa och trea, så jag börja jaga den i starterna efteråt. Tyvärr galopp i alla tre, men den ska självklart få chans idag med som 3%-are. Distansen är litet minus, men det luktar körning bland flera snabba.
Hemmabana och det kanske hjälper till att han sköter sig. Markus har haft höga tankar om hästen och felfri tror jag det blir dödens kross. Bara hålla tummarna.
En till galopör som man jagat kommer ut idag med. V86-1 nr.2 Ronzon Face, andra start för BG, kanske har han lärt sig hur han ska hantera den. Men den är nästan favorit. Vågar man spika tror ni?
|
Jens Sjödén utnämner Buckle till spik.
5 Buckle up Pellini (2,7 procent) gynnas inte av nedstrykningen men har fortfarande ett toppspår. Som den bättre av de lägesgynnade får han tipset. Han var ju faktiskt jättebra i senaste felfria loppet, en likadan prestation räcker till seger här. Tre raka galopper är oddshöjande! Spets eller dödens är det som gäller i sådana här lopp [sidan 64 igen]. Hästen ska vara favorit till segern om han når någon av dessa positioner - och det gär han väl?