Citat:
Ursprungligen postat av Basse
Får erkänna att du har rätt.
Om man är favoritspelare och vill spela för max 200kr en V75 omgång är Legolas ett bättre alternativ än ATG. Förutsatt att man spelar system som aldrig kan komma upp i femsiffrig utdelning hos ATG.
Men jag tror att de flesta här på sharps gillar att bygga system som innehåller rader som iaf kan ge sexsiffrig utdelning vid lite klaff. Sen kanske det inte blir så i verkligheten men drömmen om en större vinst lever.
För mig har Legolas för liten vinstpool i dagsläget. Att spela där för att vinna runt en tusenlapp är lite som att sluta hoppas/drömma. Drömmen om större vinster är ju det som är tjusningen med trav.
|
Dom som spikar Månprinsen och Readly Express idag har nog betydligt större chans till högre återbäring hos legolas. Men spikar man dom och sätter krav på att flera lågprocentare ska vinna övriga lopp kan systemet trots all ha sådan potential att legolas pool är för liten. Men den typiska spelaren som lämnar in sin lördags V75a för 100 eller 200 kr i eftermiddag med dom spikarna och sedan mest hästar som är betrodda även i övriga lopp har mer att vinna på att lämna in antingen systemet x 5 till samma kostnad eller ett 5 ggr så stort system till samma kostnad hos legolas.
Sen tycker jag att moroten om 50 tkr extra till en ensam vinnare gör det hyfsat intressant att även ha med skrällar. Det krävs trots allt ett antal sådana för att dra in 70-80 tkr på V75 hos atg. Ska man upp i sexsiffriga vinster på V75 hos atg krävs flera på förhand rejäla skrällar.
Den största moroten för mig att välja legolas är nog ändå att risken är noll att pengar konfiskeras till framtida jackpots. Risken för det är nog närmare 90 procent idag om man spikar Månprinsen och Readly Express och då sitter atg spelarna där återigen med väldigt högt spelavdrag trots jackpot.