Visa ett inlägg
Gammal 2018-08-30, 00:24   #1
AmaerildeRimfrost
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

AmaerildeRimfrost analyserar Europatipset (30/8)


Play Off till Europa League och mängder med intressanta matcher. Vissa känns enkla på förhand medan en del övriga är nästintill olösliga. För den som tvekar att lämna in ett system så finns det bl a en jackpott som lockar vilket gör att det finns runt 3.5 miljoner i 13-rättspotten att dela på. Som vanligt återstår frågetecknen vilka favoriter man bör spika och vilka vi ska försöka fälla. Jag gör mitt för att hjälpa till i den snåriga djungeln och det känns lite som jag hittat min machete nu då vägen blivit lite enklare att gå på rent spelmässigt. Lycka till!

Se aktuell streckfördelning här


Omgångens bästa spik: Cluj (match 13, en etta)
(13) Cluj – F91 Dudelange
Luxemburgska Dudelange vann överraskande mötet mot Legia Warsawa i förra kvalomgången till Europa League efter att ha åkt ut i Champions Legaue kvalet mot Vidi som i sin tur slog ut Malmö. Nu ställs man mot en annan motståndare som varit uppe mot Malmö, nämligen Cluj. Första mötet i det här Play Off mötet segrade Dudelange med 2-0 hemma vilket var en hyfsad skräll. Nu är det verkligen allt eller inget som gäller för rumänerna som inte är lika bra längre som när man nådde gruppspelet i Champions League 2010 och 2012. Men nog ska man kunna vinna sin hemmamatch här och sen om det räcker till avancemang återstår att se men det kommer vara fotboll mot ett mål mer eller mindre hela matchen.

Hemmalaget är streckade på 76% men vinner ungefär lika ofta enligt marknaden och jag sträcker mig lite längre och tror det är så högt som 80%. Litar vi på marknaden blir tvåan överstreckade medan det lilla värdet hamnar på krysset. Jag menar att vi spikar rakt ut och gör det enkelt.
Statistik


Omgångens bästa tecken: X mellan Bordeaux och Gent (match 6, ett kryss)
(6) Bordeaux – Gent
Fransmännen är stora favoriter och än större på streckspelet. Första mötet mellan lagen slutade 0-0 i Belgien trots massivt övertag i skapade målchanser för Gent. Bordeaux har inte imponerat på slutet och förlorade bl a hemma mot Strasbourg i ligapremiären. Har förvisso i sina två tidigare kvalomgångar slagit ut Ventspils från Lettland samt Mariupol (som slog ut Djurgården) från Ukraina. Men förlust borta mot Toulouse i ligan och en seger på övertid mot Monaco, vilket förvisso är stark, är vad laget mäktat med. Det kommer bli en tuff match och bortalaget vet vad som gäller för att ta sig vidare till gruppspelet.

Enligt marknaden blir det här en etta runt 47% av gångerna medan streckspelarna på något märkligt sätt lägger hela 65% av sina pengar på hemmalaget. Obegripligt enligt mig då jag inte finner så mycket som talar för att de borde vinna detta. Favoriter absolut men någon måtta får det vara. Gent har i inhemska ligan samlat ihop tio poäng på inledande fem omgångarna. På små system rekommenderas spik på krysset alternativt halvgardering med bortalaget då bägge tecknen har kanonvärde, 50% på krysset och 60% på tvåan!
Statistik


Omgångens bästa skräll: Bröndby (match 5, en etta)
(5) Bröndby – Genk
Bröndby hamnade efter ledningsmålet för Genk i 37e minuten snabbt i underläge med 2-0 i bortamötet. I början av andra halvlek hämtade de dock upp underläget och hade 2-2 vilket skulle varit ett kanonresultat att ta med sig hem till Själland. Men efter kvitteringen rasade allt ihop och segersiffrorna skrevs till 5-2 för det belgiska laget. En mycket svår uppgift att hämta igen men jag tror vi får se ett väldigt fokuserat Bröndby som kommer äta millimeter efter millimeter för att på sikt komma ända ner till mållinjen. Fördelen med ettan här är ju att belgarna faktiskt kan förlora med två mål men ändå avancera vidare så det kommer inte bli någon vild jakt efter en kvittering även om de hamnar i underläge.

Endast streckade på enligt mig låga 35% men marknaden värderar dock inte deras chanser högre. Jag tycker det här kan vara en bra spik på mindre system även om vi inte skulle ha värde här. Den rensar åtminstone tillräckligt bra och som jag läser det så är det lite allt eller inget. Antingen blir det råtorsk eller seger. Så om man inte vill spika så rekommenderas halvgardering där krysset plockas bort, även om bortalaget så klart är nöjda med 0-0 eller 1-1 också. Knappt värde på tvåan om marknadens värdering stämmer.
Statistik


Tre viktiga streck att ha med!

(7) Burnley – Olympiakos X
Returmöte och underläge med 3-1 för Burnley som har ett riktigt intensivt spelschema just nu. Det känns som det även smittar av sig i ligan där det går tungt med förluster hemma mot Watford med 3-1 samt borta mot Fulham med 4-2. Nu har de chansen att rädda säsongen om de kan vända det här mötet. Back to basic och försöka leva på defensiven så gott man kan och orkar. Det kommer bli en svår uppgift men då grekerna saknar incitament att vinna matchen så känns krysset ypperligt i den här matchen. 30% chans och streckade på samma tal. Hemmalaget har värdet så streckspelarna överspelar tvåan som enligt marknaden endast inträffar 30%.
Statistik

(8) Sevilla – Sigma Olomouc 1
Det spanska storlaget satsar på att ta sig vidare till gruppspelet och det kommer man inte göra genom att försöka ta sig vidare på ett oavgjort resultat som man kan gå på efter sin 1-0 seger på bortaplan. Det kommer bli målchans efter målchans och frågan är mest när första målet kommer och hur många bollar man vinner med. Det tjeckiska laget kommer så klart inte ställa in skorna men hur länge orkar de hålla 0-0 och kommer de ens få några större kontringar eller målchanser? Streckade på sanslösa 92% men vinner inte långt därifrån, runt 84% enligt marknaden. Spika trots allt!
Statistik

(9) Maccabi Tel-Aviv – Sarpsborg 1
Israelerna var favoriter på bortaplan men det kändes som de överskattades en del då Sarpsborg har bra hemmafacit medan Maccabi Tel-Aviv hittills i Europa League kvalet haft svårt att vinna borta. Tre oavgjorda och nu förlust senast, men efter de oavgjorda har de vänt i hemmareturen och segrat med sammanlagt 5-1 över de tre matcherna. Nu kommer ett norskt lag på besök som kommer försvara sig vad det går. Till sist tror jag dock hemmalaget drar lägsta strået och sen får vi se om det räcker till avancemang eller inte. Streckade på 58% men vinner enligt marknaden nästan 66% av matcherna så spika på det mesta.
Statistik


Korta kommentarer om övriga matcher.

(1) Köpenhamn – Atalanta
Danskarna var fruktansvärt utspelade nere i Italien och frågan är om det blir så mycket bättre här. Defensivt skickliga italienska lag är inte det enklaste att segra mot även om det blir hemmaplan här. Jag skulle dock inte vilja plocka bort något tecken men den som letar värde och bra sannolikhet spikar tvåan om ni litar på marknaden. Köpenhamn är dock i bra form med nio segrar och två oavgjorda på de elva senaste matcherna, efter en trubbig inledning på tävlingssäsongen.
Statistik

(2) Molde – Zenit St Petersburg
Norrmännen hade endast 0-0 med sig till hemmamötet mot Hibernian men vann då med klara 3-0. Nu har man dock ett klart knivigare utgångsläge då man tappade sin ledning i andra halvlek och föll med 3-1 borta mot storlaget. Ryssarna har dock haft problem på sin väg även om de i grunden är överlägsna. De hade ett 0-4 underläge att vända på hemmaplan mot Dinamo Minsk, vilket de lyckades med till sist. 8-1 blev det efter förlängning på hemmaplan. Men det är något som fattas i laget och då de klarar sig med en uddamålsförlust här vet jag inte riktigt om de kommer bry sig om så mycket mer. Molde är en trevlig etta till 22% som bör vinna nästan 30% av matcherna. Starka hemma men möter just Zenit.
Statistik

(3) Midtjylland – Malmö FF
Endast 2-2 för skåningarna (ja, Malmö så klart) på hemmaplan svider förstås då läget inte är något vidare inför returen. Malmö spelade dock en av sina bästa halvlekar när de hade 2-0 i paus mot danskarna men på något märkligt vis slutar det likväl oavgjort utan att danskarna gjorde en fenomenal andra halvlek. För Malmö kommer det bara finnas en växel, det är framåt och man måste vinna matchen om det inte ska sluta 3-3. Kan tyske tränaren i Malmö fortsätta sitt framgångståg? Jag tror Malmö har bättre chans än vad marknaden menar här. Endast streckade på 26% känns givet men på större system så målar vi på.
Statistik

(4) Shkendija – Rosenborg
Makedonska Shkendija har allt annat än bra form men fick till slut en seger i inhemska ligan hemma efter att ha spelat sex matcher i rad utan vinst där man varvade oavgjord med förlust. Rosenborg har nu åtta raka matcher utan förlust och bland dessa finns även ett 0-0 hemma mot Celtic. Rosenborg segrade med 3-1 hemma men kommer få det tuffare på bortaplan även om jag tycker de är korrekta favoriter. Streckspelarna övervärderar dem däremot och några 53% kommer de inte leva upp till. Kanonvärde på ettan som inträffar var tredje gång men endast är streckad på 21%. Chansspika om ni litar på marknaden.
Statistik

(10) Besiktas – Partizan
Tycker det här är en mer svårlöst match än marknaden även om jag förstår att Besiktas ska vara stora favoriter. Tycker dock inget av lagen imponerar och det får helt enkelt vara hemmaplan som avgör. Måste man ha ytterligare en spik så luta er mot ettan som ska inträffa 69% av gångerna enligt marknaden.
Statistik

(11) Steaua Bukarest – Rapid Wien
Klassiska Steaua Bukarest måste vända ett 3-1 underläge för att avancera till gruppspelet. Svårt men långt från omöjligt. Rapid Wien har vikt ner sig på bortaplan förr. De låg under med 2-1 borta mot Slovan Bratislava men vände hemma och vann totalt med 5-2. Nu kommer de i första hand försvara sin ledning och jag blir väldigt förvånad om de lyckas vinna här. Tveksamt om de ens når ett oavgjort. Jag spikar i brist på annat. Ettan inträffar 45% av gångerna enligt marknaden men är streckad på lite för höga 52%.
Statistik

(12) Apollon Limassol – Basel
Svårlöst match där cypriotiska Limassol har med sig ett 3-2 underläge vilket får ses som riktigt bra. Har 13 raka segrar i tävlingsmatcher på hemmaplan och spelade gruppspel i Europa League så sent som i fjol. Oavgjort mot både Lyon och Atalanta hemma då. Vinner 39% av dessa matcher och är endast streckade på 33%. Spika i nödfall på mindre system. Halvgarderingen med krysset känns bra men Basel är inget dåligt lag och gjorde det bra borta mot PAOK Thessaloniki i kvalet till Champions League bl a.
Statistik



Systemförslag för den halvtjocka plånboken. 2916 rader på Liverättning

1. 1x2
2. 1x2
3. 1x2

4. 1
5. 12
6. 1x2

7. 1x
8. 1
9. 1

10. 1x2
11. 1
12. 1x2
13. 1


För den som vill komma billigare undan. 48 rader på Liverättning

1. 2
2. 1x
3. x2

4. 1
5. 1
6. x2

7. X
8. 1
9. 1

10. 1x2
11. 1
12. 1x
13. 1

Här lämnar du in dina egna rader på Europatipset
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat