Intressant omgång imorgon. Korta fredagstankar:
AVD 1: Kliver Gun Palema till spets gör den nog upp om segern. Julia Pellini tidig från tillägg och likaså Mamasan även om den inte vinner särskilt ofta. Goop har dock knallform och den har kapacitet för att vinna.
AVD 2: Rajah Silvio är befogad favorit men lite väl stor kan jag tycka. Lär utmanas rejält om spetspositionen och det finns flera bra bakom. Silent Hill låter det uppåt på och från ett fint läge är det den givna andrahästen för mig. Tredjehästen är Starforlife Palema som varit riktigt läcker på slutet.
AVD 3: Dante Boko blir mitt första spikbud. När han är bra är han väldigt svårslagen från spets och jag tror och hoppas att han är riktigt vässad inför morgondagens uppgift. Poet Broline är snabb ut och kan möjligtvis svara men en vässad Dante kan nog trycka sig förbi. Då får Cyber Lane vara väldigt bra för att ta sig förbi över upploppet. Love Matters kan dock få en fin resa och det är inte bara Cyber Lane som Dante måste stå emot men jag tror han fixar det.
AVD 4: Vinci Power är första strecket i ett öppet lopp. Peter låter uppåt och det är debut i nya regin. Bakom tycker jag att Aperfectdream och Staro Leonardo ska räknas först. Bergh har bra stallform och hästen mäter sig bra mot övriga. Leonardo är det snart dags för och kommer han ner i andraspår tidigt kan han bita ifrån sig bra under sista halvvarvet.
AVD 5: När Ebbinge kör hästar på V75 som gått bra på Wolvega brukar de vara med i striden. Gustafsson blir nog att räkna med och förstahäst på kupongen. Prince of Persia även den intressant och blir att räkna med i spetsstriden.
Cashback Pellini blir intressant med Goop och han sätter säkert sin prägel på loppet. Lite tempo kan gynna Tim Frontline som är bortglömd i nuläget, inte alls omöjligt att den är vassast över upploppet.
AVD 6: Velvet Gio blir förstahästen för mig. Detta är en bra häst och även om det inte blir spets kan Jepson troligen hitta ett vettigt slagläge för hästen och då blir han svår att slå.
Toddler är dock riktigt bra och kommer han till ledningen säljer han sig dyrt. Monfalcone är lite underskattad och blir tredjehästen från utgångsläget. Kan få loppet och har en fin spurt. När två träter vinner en tredje?
AVD 7: Urban Kronos blir andra spiken i ett jämnt lopp. Walmann låter uppåt och när han tävlar på topp är han väldigt bra. Jag litar på Kihlström från spåret och med sådana här fina hästar är han en mästare.
Mack Dragan blir dock svår att ta ner om han kommer till spets och Antonio Tabac och Linus Boy ska tas med respekt liksom övriga. En eller alla känns det som.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: 777 (+2), Weju (+10), asgaya3141 (+3)
|