Visa ett inlägg
Gammal 2018-09-01, 00:21   #1
AmaerildeRimfrost
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

AmaerildeRimfrost analyserar Stryktipset (1/9)


Ingen jackpott men likväl tio miljoner till den som är ensam med 13 rätt, och faller City och Chelsea är vi nog väldigt nära att få det. En svår omgång överlag där vi har lite färre skrällar än normalt med bra värde. Vi gör dock vårt bästa för att vägleda mot bra utdelning och värde, och av den anledningen spikar vi inte City som alla andra gör. Vikta dock gärna matchen ifall ni spelar reducerat. Lycka till!

Se aktuell streckfördelning här


Omgångens bästa spik: Sheffield United (match 10, en etta)
(10) Sheffield United – Aston Villa
Aston Villa inledde med två raka segrar men har efter det endast fått ihop tre oavgjorda mot knappt mediokra lag. Visserligen oavgjort hemma mot Brentford men laget visar inte upp vinnarmentaliteten just nu och reservlaget hade det inte enklare mot Burton i ligacupen där det blev respass. Sheffield United hade respass i ligacupen redan förra omgången och har kunnat ladda inför den här matchen fullt hela veckan. Hemma var de starka med tolv segrar på 23 matcher förra säsongen medan Villa hade nio förluster borta. Sheffield har även uppåtgående form med två raka segrar och vann med hela 3-0 borta mot Bolton som startat serien på strålande sätt men fick nu sin första förlust.

Enligt marknaden vinner hemmalaget det här 41% medan de endast är streckade på 43% så inget stort värdetapp. Jag kan t o m sträcka mig till att det är värde på ettan här även om Championship är jämn och inga matcher är enkla här men full satsning av hemmalaget i hemmamatchen innan det lilla två veckors uppehållet. Jag spikar då streckprocenten är lagom låg för att passa in på Stryktipset.
Statistik


Omgångens bästa tecken: Hull (match 8, en etta)
(8) Hull – Derby
Lagen möttes i veckan i ligacupen och då vann Derby borta med 4-0 när lagen använde sina reserver. Men nu är det åter ligan och lagen kommer ställa upp med bästa elvorna. Hull har förvisso enbart segrat mot jumbokandidaten Rotherham men har i övrigt mött relativt bra motstånd. Trots att Derby har tre segrar i ligan så är det egentligen endast hemma mot Preston senast som motståndet varit kvalitativt. Förlust mot både Millwall och Leeds, där de sistnämnda förvisso är favoriter att ta hem serien. Bra form och energi i Derby och ska vara favoriter men har blivit groteskt överstreckade.

Hela 49% av pengarna ligger på tvåan medan marknaden bedömer chansen som så låg som 36%. Det gör att värdet på hemmalaget som endast är streckade på 25% blir riktigt bra då segerchansen är 34%. Även krysset får lite värde och kan vara acceptabelt att ta med men bort med den iskalla tvåan.
Statistik


Omgångens bästa skräll: Stoke (match 11, en tvåa)
(11) West Bromwich Albion – Stoke
I grunden tror även jag att det här ska bli en rätt klar etta men Stoke har hittat form nu efter sin bedrövliga inledning med endast två poäng på fyra matcher. Seger hemma mot Hull med 2-0 för en vecka sen följdes upp med seger i ligacupen med samma siffror mot Huddersfield. Blir dock svårt att åter ta en seger men det är fina tendenser. WBA vilade förstalaget i cupmatchen i veckan och blir svårslagna trots 0-1 förlust borta mot Middlesbrough för en vecka sen. Förlorade överraskande hemma i premiären mot Bolton med 2-1 men vann med sensationella 7-1 mot QPR i sin andra hemmamatch, vilket de nästan var skyldiga sina fans.

Stoke streckade på låga 16% men vinner det här var fjärde match vilket gör tvåan till bästa skrällen i omgången. Förmodligen vinner WBA men chansspika tvåan på mindre system och glöm den inte på de större systemen. Även krysset har ett värde om än marginellt.
Statistik


Tre viktiga streck att ha med!

(1) Manchester City – Newcastle 1
Här kan City ställa upp med vilka spelare som helst i truppen och ändå vara stora favoriter. Senast fick de dock endast med sig 1-1 borta mot Wolverhampton men nu är det åter hemma och det är mest troligt att man drar upp tempot igen. Möter ett Newcastle som kommer spela korrekt taktiskt men det kommer oftast inte hjälpa över 90 minuter. Oerhört bra vinstchans men normalt en dålig spik på just Stryktipset då de inte kommer matcha de 89% de är streckade på. På mindre system är det dock bara att gå på ettan men vid en eventuell skräll här kommer utdelningen skjuta i höjden.
Statistik

(4) Crystal Palace – Southampton 1
Crystal Palace spelar bra fotboll och har en tränare i Roy Hodgson. Visserligen en avstängning och en skada i backlinjen nu men tycker spelet framåt sett friskt ut. Southampton förvisso ingen strykpojke men tror att de åter kan få vika ner sig i en svår bortamatch. Förra säsongen blev det endast tre segrar på bortaplan och Crystal Palace var ett av dessa men det blev förlust i hemmamatchen. Det troliga är max en poäng nu och jag tycker vi plockar bort tvåan helt även om marknaden menar att värdet ligger där. Ettan streckad på 60% men ska inträffa endast knappt 50%.
Statistik

(6) West Ham – Wolverhampton 2
Här håller jag inte alls med marknaden att hemmalaget ska vara favoriter. Visserligen knappt men jag ser värde på tvåan här trots att matchen är streckad i paritet med hur marknaden bedömer chanserna. Jag tycker att tvåan måste med på allt här och egentligen även krysset. Den halvan sitter minst 63% av gångerna och troligen närmare 70%. West Ham fortfarande utan poäng och med ett flertal spelare på skadelistan. Bort med ettan här då marknaden inte längre höjer upp Wolverhampton som i början av serien, men de tog dock poäng mot City.
Statistik


Korta kommentarer om övriga matcher.

(2) Brighton – Fulham
Svårlöst match där Brighton gjort det bra överlag med seger mot United och endast en 1-0 förlust borta mot Liverpool. Nu möter man dock ett Fulham med Mitrovic som hittat formen tillsammans med Schürrle. Lämna inte tvåan ute men det kan nog vara värt att ta med alla tecken här.
Statistik

(3) Chelsea – Bournemouth
Efter tre omgångar har de här lagen skrapat ihop 16 poäng av 18 möjliga. Vem trodde att Bournemouth skulle ligga med i toppen även om motståndet varit av klenaste laget. Det här ska så klart Chelsea vinna enkelt på hemmaplan och spikar man inte City tycker jag det här bör vara en spik trots 79% streck då de vinner över tre fjärdedelar av dessa matcher. Dock blev de överraskade av Newcastles fembackslinje senast och möjligt att Bournemouth kan hitta på en liknande överraskning här.
Statistik

(5) Everton – Huddersfield
Hudderfield var lite av en besvikelse senast att de inte kan ta tre poäng hemma mot Cardiff. Endast 0-0 och det blir inte mycket enklare nu borta mot Everton trots två avstängningar i hemmalaget. 1-9 i målskillnad för Huddersfield imponerar inte trots att de två övriga motståndarna varit Chelsea och City. Bör max nå ett kryss här men hemmalaget är groteskt överstreckade på hela 77% med en vinstchans på 64%. Spika om ni måste annars ta med krysset även om jag i grunden inte rekommenderar en sådan halvgardering på en stor favorit.
Statistik

(7) Birmingham – Queens Park Rangers
Efter fyra raka förluster och 13 insläppta mål i ligans inledning så blev det äntligen en seger för QPR senast med 1-0 hemma mot Wigan. Nu möter man ett Birmingham som fortfarande är segerlösa efter fem omgångar. Dock tre oavgjorda och endast två 0-1 förluster. Det här luktar kryss lång väg och eventuellt en mållös historia. Marginellt värde både på kryss och två här.
Statistik

(9) Millwall – Swansea
Millwall hade en stark föregående säsong hemma med 12-7-4 (33-21) och har hittills 1-1-0 och då mött Middlesbrough och Derby. Visserligen två raka förluster efter det i ligan men på bortaplan. Möter nu Swansea som tippats i toppen men får det inte alla att fungera efter de två inledande uddamålsvinsterna. Segrade endast två bortamatcher i Premier League förra säsongen och det här blir inte så mycket enklare. Hemmalaget vinner runt 45% av denna match och jag tycker det är en lämplig spik om man letar bra pengar i övrigt.
Statistik

(12) AIK – Häcken
AIK dundrar fram i ligan. Nu är de uppe i 19 raka utan förlust med ett hemmafacit på 8-2-0 (21-5). Får tuffast tänkbara lag i Häcken som är i toppform med 18 mål på fyra senaste matcherna inkluderat cupen mot Växjö med 5-0. Häcken är dock klart bättre hemma än borta men segrade dock med 2-0 borta mot Sundsvall som också visar bra form. AIK oftast inte målrika men jag chansar bort krysset här då Häcken endast är streckade på 18% men hemmalaget likväl vinner 54%.
Statistik

(13) Örebro – Östersund
Örebro tog tre viktiga poäng nere i Kalmar senast och det kan ha gett den lilla energin som behövs för att följa upp detta hemma mot Östersund. Ett Östersund som nu vikt ner sig borta mot Göteborg samt tappat en ledning till förlust i slutminuterna senast mot välspelade Sundsvall. Hemmalaget knappa favoriter och har dessutom knappt värde på tipset. Går dock emot och spikar närkingarna här då trenden pekar ditåt även om det är en öppen och svårlöst match.
Statistik



Systemförslag för den halvtjocka plånboken. 2592 rader på Liverättning

1. 1x2
2. 1x2
3. 1

4. 1x
5. 1x
6. x2

7. 1x2
8. 1x
9. 1

10. 1
11. 1x2
12. 12
13. 1


För den som vill komma billigare undan. 16 rader på Liverättning

1. 1
2. 12
3. 1

4. 1
5. 1
6. x2

7. x2
8. 1
9. 1

10. 1
11. 2
12. 12
13. 1

Här lämnar du in dina egna rader på Stryktipset
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat