Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-25, 10:48   #7
apekatt66

apekatt66s avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1129
Standard

Jag kommer inte röra matchen själv, tror att LHC vinner tämligen enkelt(Men jag suger just nu). Men....
Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av LHCs hemsida
Skadedrabbat LHC tar emot Jokerit

Match mot serieledaren Jokerit väntar härnäst. Det blir en tuff drabbning, främst då LHC har en del spelare på skadelistan. Men det öppnar för juniorerna, till exempel Joachim Nermark som gör debut.

På söndagskvällen kom man hem till Linköping efter en flygtur till Köpenhamn där man blev upphämtade av pedalbussen som tagit vändan från Prag. Gårdagen var ledig, men idag så var spelarna åter på is och skulle återigen försöka bli varma i kläderna inför morgondagens drabbning mot finska Jokerit.

- Precis, de fick en dag att ta hand om kroppen lite efter resan, men idag var vi igång igen och det var bra fart och intensitet, säger Hans Särkijärvi. Grabbarna ser verkligen pigga ut och det ska bli kul.

Jokerit har inlett turneringen starkt och man leder också Capital Division med tolv inspelade poäng på fem matcher. Enda förlusten har kommit mot LHC:s motståndare i lördags, Sparta Prag.

- Det är ju ett bra lag minst sagt eftersom de leder vår grupp. Jag ska sätta mig ner lite senare i kväll och titta på dem. Samtidigt så försöker vi fokusera mer på det vi gör.

Spelet under veckan har "Säcken" varit nöjd med, framför allt att man har klarat sig så bra mot utländskt motstånd, till skillnad från de övriga svenska klubbarna. Men nu väntar ett annat typ av spel - främst då den tjeckiska trion stannade kvar i Tjeckien efter matchen mot Sparta.

- Spelmässigt så kör vi ju samma grundspel som tidigare och kommer inte ändra något bara för att de inte är med. Men laget blir ju något smalare och det är andra som får förtroendet istället så lite annorlunda kommer det ju bli.

I övrigt så ser läget ut enligt följande i truppen...

- Det kommer nog saknas två backar, Erik Andersson och Dennis Bozic, och två forwards, Andreas Molinder och Sebastian Ottosson, så vi kommer plocka upp några juniorer, säger han.

- Juniorerna gjorde en jättebra turnering i Karlstad och det ska bli kul att se dem. Mattias Bäckman är tillbaka i laget och dessutom kommer Joachim Nermark, vår duktiga 93:a att göra debut. Sedan om det blir Victor Wahlqvist eller någon annan som fyller sista forwardsplatsen vet jag inte.

LHC saknar alltså en hel del folk och brukar halvsuga på försäsongen, men å andra sidan så spelas matchen på stor is och LHC har en vassare trupp ändå.