Visa ett inlägg
Gammal 2018-09-03, 10:02   #66
ExtremtRik
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av O12 Visa inlägg
30kr på 16 triss via svenskaspel.se

De andra 14 tar jag fasen ut via ombud.....
*ler igenkännande*

Tänkte tanken men tänkte igen, att är det några lotter där vinsterna är utplockade så är det de tryckta likaväl som digitala, dagens teknik är läskig och lotter har funnits i urminnes tider och mig veterligen är där ingen hologramteknik på dem (avd konspirationsteorier)

vad var det jag läste hos SvS, "var femte" lott ger "vinst"...


Även om jag är indoktrinerad i att där är en statlig kontrollant(är denne överallt hela tiden?) kan jag inte låta bli att minnas när jag och min kompis som barn(givetvis mot föräldrarnas förmaningar(i efterhand), spel är ju förkastligt och tiggeri och lotteri är ungefär detsamma) anordnade ett lotteri, finfina egenuppdragna kräftbetesfiskar med mera som priser och en vinbärsbuske som vi grävt upp på någon allmänning och som vi påstod kompisens mormor skänkt till lotteriet var förstapris (vi adderade den som dragplåster då lotterna inte sålde jättebra).

Efter att ha sålt några lotter och fått frågan upprepat om varifrån vinbärsbusken kom fick vi lite kalla fötter; var det verkligen en vinbärsbuske, kanske skulle den växa och ge andra bär, kanske giftiga sådana (det där med giftet var säkert någon vuxen som tutat i oss) ?
Så, vi tog bort vinstlotten för busken, bara så att ingen skulle komma till skada (eller var det logistikproblem? minns faktiskt inte), och kunde med återerövrad trygghet meddela att där var en JÄTTEFIN vinbärsbuske i förstapris för kommande lottköpare

Antagligen blev även jag bestraffad, när det kom till föräldrars vetskap att vi anordnat ett tiggeri, minns inte, och vi kapade profiten och gick över till vanlig försäljning av betesfiskar efter detta även om min kompis, som definitivt fått stryk till straff, idogt insisterade på nya lotterier
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+2)

Senast redigerad av ExtremtRik den 2018-09-03 klockan 10:58.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat