Visa ett inlägg
Gammal 2018-09-06, 08:52   #1
AmaerildeRimfrost
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Genomgång av Europatipset (6/9)


Ett oerhört svårt Europatips stundar med både landskamper inom Nations League men även vanliga träningslandskamper. Utöver det fyller vi på med en U21-kvalmatch samt avslutar vi med tre matcher från brasilianska ligan. Det blir att hoppas på lite mer tur utöver det vanliga för att gå vinnande ur den här striden. Senast hamnade jag helt fel vad gäller hur stor omsättningen skulle bli men till ikväll borde den stanna under sex miljoner trots att sommaren är slut.

Se aktuell streckfördelning här


Omgångens bästa spik: Lettland (match 9, en etta)
(9) Lettland – Andorra
Nu blir förvisso blåbärsnationerna bättre för varje år men mellan de här länderna skiljer det trots allt en del fortfarande. De möttes i VM-kvalet för knappt ett år sen och då blev det klara 4-0 till Lettland. Visserligen Nations League nu men det kan nog bli liknande siffror. Andorra har ordnat några oavgjorda matcher men det är egentligen bara segern hemma mot Ungern med 1-0 som imponerar. Borta är det totalt nattsvart även om de då och då lyckas med någon oavgjord, ofta mot något annat lite mer obskyrt land. Det här vinner letterna över 75% av gångerna enligt marknaden medan jag är beredd att dra upp det över 80%. Spika och gör det enkelt även om den kommer falla ibland.
Statistik


Omgångens bästa tecken: X mellan Norge och Cypern (match 7, ett kryss)
(7) Norge – Cypern
Norge har förvisso segrat i fyra raka vänskapsmatcher under våren men motståndet har varit allt annat än det bästa. Cypern har förvisso inte heller haft det mest kvalificerade motståndet så det skrämmer ju lite att de är segerlösa i sina fyra senaste träningsmatcher. Men här lägger jag min fulla tillit till marknaden och att de har bättre koll på startelvor och liknande. Norge är nämligen groteskt överstreckade och hel a90% av pengarna ligger där just nu medan de endast vinner runt 68% av matcherna. Det gör att vi får ett enormt värde på både kryss och tvåan här. Krysset inträffar 21% av gångerna men är endast streckat till 8% samt så inträffar tvåan nästan 10% men är streckat så lågt som 2%. Helgardera är min stora rekommendation.
Statistik


Omgångens bästa skräll: Irland (match 6, en tvåa)
(6) Wales – Irland
De här lagen möttes i VM-kvalet två gånger förra året med 0-0 i hemmamötet för Irland medan de segrade med 1-0 borta. Inte en lika tung turnering nu då det är Nations League, men Irland streckade till så låga procent som 17% är ett måste att ha med och jag tycker även det kan vara en tänkbar spik på små system. Inbördes har Wales hemsk statistik och vi måste tillbaka nio matcher och år 1992 för att hitta Wales seger. Marknaden bedömer Irlands chanser till drygt 20% och jag ska inte dra upp den alltför högt med tanke på att Wales blir bättre och att startelvorna så klart kommer påverka lite. Men oavsett känns tvåan här som ett fynd som kan skjuta upp utdelningen rejält.
Statistik


Tre viktiga streck att ha med!

(1) Österrike – Sverige 1
Sverige åker iväg med rena B-laget och borta mot Österrike kommer det så klart bli tufft även om det bara är en träningsmatch. Fokus kommer antagligen fortsätt ligga på det defensiva i Sverige och mot ett Österrike med ny tränare sen ett år tillbaka som segrat i fyra av sina fem första matcher blir det svårt. Enda förlusten kom mot Brasilien inför VM och det säger en del. Man besegrade både Ryssland och Tyskland t ex och här får vi t o m lite värde på favoriten som endast är streckade på 44% vilket absolut inte är för högt. Jag spikar på det mesta men känner man att 0-0 finns inom räckhåll så ta även med krysset.
Statistik

(3) Portugal – Kroatien 2
Portugal kommer sakna sin stjärna Ronaldo och det är mest det jag gå på här även om Kroatien ska ha med sina stora stjärnor. Silvermedaljören från VM Kroatien är endast streckade på 34% vilket jag tycker är för lågt även om det kan komma lite bakslag efter en sådan prestation. Nu lever de inte längre i den bubblan men Portugal är inget märkvärdigt lag och att de ända lyckades så pass bra i VM som de gjorde var mycket pga Ronaldo samt alla hans filmningar. Bort med ettan här enligt mig även om jag inte är överens med marknaden här. Enda lilla värdet här enligt dom ligger på ettan som ska inträffa nästan 39%, men schas säger jag trots det. Själv spikar jag tvåan i nuläget.
Statistik

(4) Tyskland – Frankrike 1
Vi får på något sätt tacka att Tyskland gjorde ett VM i moll och att de nu endast är streckade på 35% mot världsmästarna. Segerchansen enligt marknaden är 38% men det känns för mig som att pendeln är stor och att det är så mycket som både kan ställa till det eller få ett ordentligt flyt. Bägge lagen kommer ställa upp med extremt starka elvor, men jag tror Frankrike är lite mätta efter VM och tvivlar starkt att de kommer gå ut och köra över Tyskland även om det säkert kan sluta 0-4 det här också. Oerhört svårbedömt men Tyskland verkar starta med Brandt nu, vilket de borde gjort redan i VM. Hoppas bara han är lika sugen nu för då får vi se bra fart och bollbehandling. Jag spikar och sen får det bära eller brista!
Statistik


Korta kommentarer om övriga matcher.

(2) Holland – Peru
Här är Holland på tok för stora favoriter när strecken uppgår till höga 75%. Peru gjorde det bra i VM även om Guerrero nu åter saknas efter sin dopingavstängning där han hade dispens under VM då allt inte var utrett ännu. Holland har åtminstone mycket att bevisa nu efter att de inte ens kvalificerade sig till VM. Hemmalaget vinner drygt 58% av matcherna om vi tror på marknaden men krysset är det mest intressanta här som inträffar 25% av gångerna men endast är streckade på 15%. Måste man spika ettan men rekommenderar att ta med det mesta här, framför allt krysset.
Statistik

(5) Tjeckien – Ukraina
Ännu en svårlöst match mellan två lag som inte var representerade i VM men hade väldigt varierande resultat i träningsmatcherna i våras. Ukraina gjorde ett godkänt kval till VM där man slutade trea i gruppen endast tre poäng efter Kroatien som till sist vann silver. Då marknad och streckspelare skiljer sig enormt åt är det här en given halvgardering på Ukraina. Ettan streckad på makalösa 50% när de endast segrar 38% ungefär. Värde och utdelning är det vi jagar här.
Statistik

(8) Slovenien – Bulgarien
Två lag som har det tungt där jag tycker hemmalaget känns klart mest intressant även om man saknar några spelare. Bulgarien har inget bra bortafacit på slutet och även om gruppen i kvalet till VM var tuff för laget så håller jag dem lågt här. Hemmaplan kommer förhoppningsvis bli avgörande och jag lutar mig i första hand på ettan som inträffar runt 44% av gångerna. Bäst värde har dock krysset här, då tvåan är överstreckad.
Statistik

(10) England U21 – Holland U21
Det här mötet slutade 1-1 när Holland hade hemmaplan. Det är enda poängförlusten hos England hittills efter sex matcher och vid seger här är de i praktiken klara gruppsegrare. Holland måste i stort vinna för att ha en realistisk chans på förstaplatsen och det känns lite som en defensiv tillställning där jag ändå tror favoriten är starkare till sist. Luras inte av Hollands 14-4 i målskillnad då åtta av dessa målen kom hemma mot Andorra. Ettan till 67% känns helt okej då den ändå kommer inträffa runt 60% av gångerna.
Statistik

(11) Fluminense – Vitoria
Lagen på platserna 12 och 15 möts här i en match i brasilianska Serie A. Ingen liga som följs speciellt noggrant utan det är mest när det finns matcher med på tipset. Bortalaget har dock det kämpigt på bortaplan just nu med fem raka förluster och det är tio matcher sen de vann senast. Det kommer så klart att brytas någon gång men jag vill se mer först. Målskillnaden borta i de fem senaste är just nu förskräckliga 1-16. Spika ettan om ni inte känner att krysset till 24% är lockande med lite värde dessutom. Ettan överstreckad på sina 64% då ettan endast inträffar 53% av gångerna, men likväl är det över hälften av gångerna och sannolikheten är det jag går på här.
Statistik

(12) America Mineiro – Vasco da Gama
Vasco da Gama vann hemmamötet med 4-1 i maj men har ännu inte segrat på bortaplan den här säsongen. Efter nio matcher är det 0-4-5 (5-13) medan hemmalaget har fina 5-4-2 (15-11). Kanske är det dags att det blir en trepoängare nu för Vasco men jag kommer i första hand köra en halvgardering mot tvåan. Enligt marknaden inträffar ettan 42% av gångerna men den är streckad på lite för höga 53% och jag väljer att chansa här trots allt.
Statistik

(13) Santos – Gremio
Gremio är det laget i ligan som hittills släppt in minst antal mål, endast elva stycken på 22 matcher. När de möttes i våras blev det hela 5-1 hemma till Gremio men inbördes över sikt har det endast blivit två segrar på bortaplan för laget på 20 försök. Santos i bra form med full poäng och 8-0 i målskillnad på sina tre senaste matcher i serien. Gremio 13 poäng före i tabellen och jag köper inte riktigt att hemmalaget ska vara så stora favoriter som de blivit även om hemmaplan generellt är en stor fördel i Brasilien. Jag helgarderar på större system medan om jag måste tvingas till en halva så lutar jag mig mot tvåan här.
Statistik



Systemförslag för den halvtjocka plånboken. 1728 rader på Liverättning

1. 1x
2. 1x2
3. 2

4. 1
5. x2
6. x2

7. 1x2
8. 1x
9. 1

10. 1x
11. 1
12. x2
13. 1x2


För den som vill komma billigare undan. 36 rader på Liverättning

1. 1
2. X
3. 2

4. 1
5. x2
6. 2

7. 1x2
8. 1
9. 1

10. 1
11. 1
12. x2
13. 1x2

Här lämnar du in dina egna rader på Europatipset

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2018-09-06 klockan 09:12.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat