Visa ett inlägg
Gammal 2018-09-07, 23:49   #1
AmaerildeRimfrost
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Genomgång av Stryktipset (8/9)


En stryktipsomgång med landskamper från Nations League blandat med lite svenska matcher från Superettan och Division 1 samt avslutar vi med fyra League One matcher. Det viktigaste i omgången är att förstå att det endast är 12 matcher att lösa egentligen samt att få med allt bra värde i de engelska matcherna. En intressant omgång faktiskt även om jag så klart saknar att alla matcherna inte startar klockan 16.00 och det är ju på något sätt trevligare med Premier League och Championship. Lycka till med färden mot alla rätt.

Se aktuell streckfördelning här


Omgångens bästa spik: Vitryssland (match 6, en etta)
(6) Vitryssland – San Marino
Ett San Marino som verkligen är ett lilleputtland när det gäller fotboll. Övriga blåbär har ju blivit tillräckligt bra på att försvara sig men för San Marino är det nu 41 raka förluster på bortaplan med en horribel målskillnad på 3-226. Så det spelar nog mindre roll vilka som står på andra sidan men att det är Vitryssland gör ju inte att man känner sig mindre trygg med den här spiken. De spelade bl a 0-0 hemma mot Frankrike i VM-kvalet senast och slog Bulgarien.

Endast streckade på 87% än så länge och möjligen är det Andorras skräll borta mot Lettland som påverkar men Andorra har visat upp bra försvar mot flera lag, något som inte San Marino gjort. Vitryssland vinner det här runt 90% av gångerna enligt marknaden men visst är det några procentenheter högre? Nu har jag ingen hatt annars skulle jag gamblat om den som maträtt. Spika här och gör det enkelt trots att de är streckade högt på Stryktipset. Antagligen den mest sannolika spiken under hela året.
Statistik


Omgångens bästa tecken: Utsikten (match 9, en etta)
(9) Utsikten – Oskarshamn
En match där jag tycker vi ska väga in hemmaplan relativt mycket. Utsikten ligger endast på en sjundeplats i tabellen men är ändå det laget som gjort näst flest mål på hemmaplan. Endast Lund är bättre. 26 strutar med 6-2-2 är facit, vilket även Oskarshamn har på bortaplan med 17 gjorda mål vilket är starkt. Utsikten har även tre raka segrar inbördes sen 2014 med en sammanlagd målskillnad på fina 11-2 vilket gör att jag spikar även dessa.

Till låga 31% tvekar jag inte och jag vill även påstå att marknadens värdering på dryga 33% känns i lägsta laget trots att Oskarshamn visar bättre form med åtta poäng på de fyra senaste medan Utsikten endast spelat in en pinne på de tre senaste.
Statistik


Omgångens bästa skräll: Wycombe (match 12, en tvåa)
(12) Charlton – Wycombe
League One är en otroligt jämn liga där de flesta kan slå varandra och att då göra som den normala streckspelaren och titta i tabellen och sen tro att det är klart är ofta dyra misstag. Wycombe är nykomlingar i den här serien och har inlett helt okej med 1-3-2 och nu har tre i rad utan förlust. Självklart ska Charlton vara favoriter här av ett bättre lag i grunden samt hemmaplan men 2-2-2 i inledningen är inte tillräckligt imponerande för att glömma bort Wycombe här.

Endast 14% av strecken sitter på tvåan här vilket är spik eller halvgardering som rekommendation på mindre system för att få både värde och bra utdelning. Ettan streckad på höga 66% men inträffar endast runt 46% vilket gör att den ska bort på allt och så tar vi smällen när de vinner för det är väldigt mycket döda pengar på den ettan.
Statistik


Tre viktiga streck att ha med!

(3) Finland – Ungern 1
Ungern gör ingen glad inom fotbollsvärlden just nu med förluster hemma mot Kazakstan och Skottland i våras samt endast oavgjort mot Vitryssland borta och förlust hemma mot Australien i somras. Då känns Finland klart mer intressanta med sex raka hemmamatcher nu utan förlust och där endast Island lyckats göra mål. Då ska vi även tänka på att två av dessa matcher varit VM-kval. Visserligen inte märkvärdiga motståndare i träningsmatcherna efter det men nog så bra som de Ungern mött. Finland har drygt 40% chans att vinna och är endast streckade på 43% vilket gör att även den här rekommenderas som spik. Det oavgjorda kan finnas med i funderingarna men jag tar ställning.
Statistik

(5) Luxembourg – Moldavien X
Luxembourg stora streckfavoriter och det kan man lätt förstå när man försöker leta segrar för Moldavien på de senaste 40 matcherna. Endast två segrar finner vi där och det mot nationer som San Marino och Andorra men Moldavien håller oftast ner siffrorna och varför ska inte detta sluta 0-0 eller möjligen 1-1 undrar jag. Luxembourg har väl som sin bästa prestation 0-0 borta mot Frankrike i VM-kvalet men är inte laget som öser in mål och även om jag mycket väl tror detta slutar 1-0 eller möjligen 2-0 kan jag inte blunda för att de endast vinner runt 39% av matcherna medan de har 54% av pengarna på sig. Visserligen bäst värde på tvåan här men den känns ologisk så jag tycker krysset till 28% känns riktigt fint och marknaden värderar chansen till 33%.
Statistik

(7) Degerfors – Eskilstuna 1
Degerfors har här ännu en tuff match mot ett topplag i serien. Förra omgången tog de emot Helsingborg som tappade sina första poäng i serien sen ”Granen” anslöt. Ett mål i 90+3 räddade poängen till Degerfors och även om de inte glänser hemma så är de traditionellt starka på Stora Valla. Den här säsongen har de 5-2-3 (17-13) och till låga 29% måste de streckas även om det är Eskilstuna på andra sidan. Eskilstuna går starkt i serien med endast två förluster, bägge borta, mot Falkenberg och Halmstad. De släpper in extremt få mål, endast tio stycken på 21 matcher, varav fem insläppta på tio bortamatcher. Svåra att slå men inte omöjliga och 31% av gångerna blir det hemmaseger här. Helgardera är säkrast men går ni kort ska ettan med.
Statistik


Korta kommentarer om övriga matcher.

(1) Schweiz – Island
I tävlingssammanhang hade Schweiz nio raka segrar på hemmaplan innan det endast blev 0-0 mot Nordirland i VM-kvalets Play Off förra november, men vi ska komma ihåg att de hade en 1-0 ledning att försvara så incitamentet föra att göra mål var inte så stort. Island tog sig till VM och inledde bra men gjorde annars inte så mycket väsen av sig. Tycker de har tappat en del på sistone och ettan här känns stabil till 69% men vi behöver ha lite lågprocentare och krysset är inte helt omöjligt här.
Statistik

(2) England – Spanien
Spanien med ny disciplin kommer åka till England för att försvara sina färger efter ett skamligt uttåg från VM mot hemmanationen Ryssland. England imponerade inte under VM utan fick en väldigt lätt väg fram och trots ett bra kval med få insläppta mål så ska vi ha i åtanke att det var inte den svåraste gruppen heller. Ett ungt och kul England som på sikt kan bli bra men här får de det svårt tror jag och jag plockar bort dem helt till för höga 38%.
Statistik

(4) Estland – Grekland
Ett omöjligt möte att försöka reda ut även om de flesta förståsigpåare vill ha Grekland till 47%. Lagen spelade i samma VM-kvalgrupp och där blev det 0-0 nere i Grekland medan grekerna vann det första mötet med 2-0. Krysset känns logiskt men strecka på för det här kan sluta lite hur som helst. Bäst värde på krysset dessutom som inträffar 33% av gångerna men endast har 25% av pengarna på sig.
Statistik

(8) Nyköping – Karlslund
Efter en bedrövlig inledning för Karlslund har de nu ryckt upp sig och tagit sig upp på säker mark. De tre senaste har slutat med seger borta mot Assyriska, seger hemma mot Forward samt endast en 1-0 förlust borta mot Syrianska som ligger tvåa i tabellen. Laget är på gång och ska ses med klart bättre chanser än de 21% de är streckade på och även bättre än de 27% marknaden värderar dem till. Nyköping fyra raka nu utan seger även om de ofta spelar oavgjort hemma, hela 50% den här säsongen.
Statistik

(10) Accrington – Burton
Svårlöst match där det mest intressanta är att jämföra streck med hur marknaden värderar. Spelteoretiskt korrekt att ta bort ettan här som är streckad på höga 52% men endast inträffar 39% av gångerna. Självklart kan vi inte plocka bort alla överstreckade favoriter men ta inte med alla heller. Bäst värde på tvåan här till 23% men som inträffar 33%.
Statistik

(11) Blackpool – Bradford
Blackpool med fyra raka nu utan förlust och senast blev det starka 0-0 borta mot obesegrade Walsall som infinner sig på femteplats. Men ligan är svårlöst och Bradford ska inte räknas bort, det skiljer trots allt bara en poäng mellan lagen efter sex omgångar. Bäst värde i tvåan till 16% som inträffar 25%, men likväl vinner hemmalaget det här nästan varannan gång.
Statistik

(13) Doncaster – Luton
Bägge lag med två segrar efter sex omgångar men där Luton haft hemmaplan i sina fullpoängare. Bägge lag har även tre i rad utan förlust samt så ligger de med i toppen och har känningar på kvalplatserna, om än det är tidigt i serien. Doncaster behöver dock hitta tillbaka i vinnarspåret då de två kom i de inledande två omgångarna. Bra värde på tvåan här till 22% som inträffar 31% men ettan måste med och har man råd med mer än en halvgardering så ta även med krysset.
Statistik



Systemförslag för den halvtjocka plånboken. 5184 rader på Liverättning

1. 1x
2. x2
3. 1

4. 1x2
5. 1x
6. 1

7. 1x2
8. 1x2
9. 1

10. x2
11. 1x2
12. x2
13. 12


För den som vill komma billigare undan. 96 rader på Liverättning

1. 1
2. 2
3. 1

4. 1x
5. 1x
6. 1

7. 1x2
8. 2
9. 1

10. x2
11. 12
12. 2
13. 12

Här lämnar du in dina egna rader på Stryktipset
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat