Visa ett inlägg
Gammal 2018-09-11, 00:09   #1
AmaerildeRimfrost
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Genomgång av Europatipset (11/9)


Ännu en omgång med blandade matcher där främst Nations League finns med på kupongen. Många stora favoriter vilket både gör omgången smått tråkig samtidigt som det finns bra med potential om det nu bara vill börja skrälla lite. Det räcker ju inte med som senast Cypern när det blir 12 ettor och utdelningen blir runt 3 500 för alla rätt. Vi gör dock vad vi kan för att hjälpa er på vägen mot samtliga rätt. Lycka till!

Se aktuell streckfördelning här


Omgångens bästa spik: Belgien (match 1, en tvåa)
(1) Island – Belgien
Normalt hade det här varit en match där jag skulle vilja fälla Belgien, men när det är Hamrén som är tränare för islänningarna så känns det relativt dumt. Det blev utskåpning borta mot Schweiz med 6-0 och även om det inte drar iväg lika mycket här ser jag inte mycket som skulle kunna hindra Belgien från att ta med sig tre poäng. Ett Belgien som genrepade med en träningsmatch i fredags borta mot Skottland och vinstsiffrorna skrevs till 4-0.

Mycket streck på bortalaget här, hela 85% men de segrar endast 72% enligt marknaden. Visst är bollen ibland men här känns den väldigt fyrkantig. Det är bara att spika d det skiljer flera klasser mellan lagen och det är inte samma Island nu som under Lagerbäcks eller Hallgrimssons tid.
Statistik


Omgångens bästa tecken: Bosnien-Hercegovina (match 3, en etta)
(3) Bosnien och Hercegovina – Österrike
På förhand känns det här som en jämn uppgörelse och att Österrike slog ett svenskt B-lag i en träningslandskamp i torsdags är inte så mycket att höja upp. Vi ska dock komma ihåg att de slog Tyskland i en träningsmatch innan VM men samtidigt förlorade med 3-0 mot Brasilien i en annan. Bosnien och Hercigovina segrade i sin första Nations League match, borta mot Nordirland med 2-1 och har ett helt okej lag med bl a Edin Dzeko från Roma.

Även marknaden bedömer matchen som relativt jämn och ger hemmalaget runt 39% chans att segra vilket gör att vi har ett fint värde då streckprocenten endast är 29. Beroende på uppbyggnad av systemet kan det här vara en väldigt trevlig spik om man vågar chans lite.
Statistik


Omgångens bästa skräll: Israel (match 8, en tvåa)
(8) Nordirland – Israel
Svårt hitta någon riktigt bra skräll i omgången som helst har max 20%. Jag väljer dock att luta mig mot Israel här då jag förlitar mig mycket på marknaden som ger laget 25% chans att segra. Det ger ett riktigt fint värde då de endast är streckade på 15%. Både bra utdelning och värde i samma tecken tackar vi för. Definitivt inget lag att spika men nog ska tecknet med.

Nordirland gör det dock bra på hemmaplan allt som oftast och är vana att möta klart tuffare motstånd än lag som Israel. Till Israels försvar ska vi dock nämna att även de har mött bra lag på senare år och gjort det klart godkänt resultatmässigt. Målsnålt och lite slumpartad match förutspås.
Statistik


Tre viktiga streck att ha med!

(9) Polen – Irland 1
Polen fixade ett riktigt fint resultat borta mot Italien genom 1-1 i Nations League och trots att det endast är en vanlig träningslandskamp nu hemma mot Irland är det ett streck som måste med. Tycker vi även kan gå ett steg längre och spika. Irland blev helt utspelade av Wales i torsdags och förlorade med klara 4-1. Den här matchen kommer det säkert testas lite nytt och resultatet kommer vara underordnat allt annat. Att man dessutom saknar flera rutinerade spelare gör inte saken bättre. Spika!
Statistik

(11) Sverige U21 – Turkiet U21 1
Även här nämner vi en storfavorit som inte får glömmas bort. Känns fegt men omgången ser ut som sådan. Sverige vann med klara 3-0 nere i Turkiet och nu på hemmaplan ska de vara klara favoriter då de leder sin grupp på 20 poäng, med bättre målskillnad före Belgien. Turkiet återfinns på fjärde plats med elva poäng men har endast gjort två mål borta, ett mot Malta och ett mot Cypern. Tveksamt om det blir något mål här och Sverige möter Belgien i nästa omgång och behöver så klart ha bästa möjliga utgångsläge. Det blir seger här för Sverige som hemma har 8-1 i målskillnad och full pott efter tre matcher. Spika!
Statistik

(13) Mallorca – Real Oviedo 1
I Copa del Rey har vi ännu en storfavorit i Mallorca som ligger tvåa i andraligan och som nu möter Real Oviedo som ligger på 13e plats i samma serie. Inget av lagen brukar göra något väsen av sig i cupen men inbördes mellan lagen de senaste åren har Mallorca 1-1-0 hemma med 1-0 i målskillnad. Ett bra defensivt Mallorca som i serien har 3-0-1 (3-1) totalt där de har två hemmasegrar med uddamålet. Real Oviedo har haft det klart kämpigare när de bl a förlorade med hela 4-0 hemma mot fjärdeplacerade laget Real Zaragoza. Det lutar mot 1-0 här om det inte blir en mållös historia eller Real Oviedo åter klappar igen.
Statistik


Korta kommentarer om övriga matcher.

(2) Spanien – Kroatien
Ett möte mellan två topplag där Spanien senast tog en fin seger borta över England i Nations League. Kroatien träningsspelade borta mot Portugal och jag hade väl förväntat mig lite mer än 1-1 där. Kroaterna kommer så klart få det svårt i detta möte men med tanke på att de endast är streckade på 13% är det ett måste att ha med. Marknaden värderar deras chanser till 17% men nog ska de upp runt 20%?
Statistik

(4) Finland – Estland
Finland gjorde ett tidigt mål senast mot Ungern och kunde hålla undan resten av matchen. Visar upp stabila resultat på sin hemmaplan även om motståndet inte är det bästa. Det lutar åter mot en seger här mot ett Estland som vek ner sig senast mot Grekland hemma. Den här matchen kommer inte bli lättare. Tråkigt nog har Finland 77% streck på sig men segrar endast i 61% av dessa matcher. Svårt att motivera att ta med Estland oavsett systemuppbyggnad.
Statistik

(5) Ungern – Grekland
Grekland lyckades segra med 1-0 borta mot Estland vilket de förtjänade. Nu ställs de enligt mig inför en tuffare uppgift och jag håller inte med att de ska vara knappa favoriter här. Streckspelarna gör dock Grekland till än större favoriter vilket är tacksamt för då tar vi bort tvåan helt för några 41% tror jag inte de väger upp. Tveksamt om de ens ska ha över 30% chans här trots 35% enligt marknaden. Chansspika krysset är en möjlighet här. Ungern var inte bra borta mot Finland i 1-0 förlusten men nu är det hemma och jag tror de växer lite med uppgiften.
Statistik

(6) Moldavien – Vitryssland
Det är sex år sen lagen senast möttes och då slutade det 0-0. Annars har bortalaget inbördes haft det svårt och på sju matcher saknas det fortfarande en bortaseger. Kanske kommer den här för Vitryssland känns som ett lite bättre lag för dagen. 5-0 hemma mot San Marino är inget att väga in egentligen men det ger alltid lite energi i laget. Moldavien hade det tungt borta mot Luxemburg och föll med 4-0. Visst vill de ha upprättelse nu men de har inte segrat i en match på senaste 41 förutom mot Andorra och San Marino. Visst, en del fina oavgjorda men det är nog maxresultat även i den här matchen. Jag tycker marknaden övervärderar hemmalagets chanser här när de ges över 23% chans.
Statistik

(7) England – Schweiz
Omöjligt att sia om resultatet här. Ett Schweiz som lekte med Island senast åker nu till England som vill ha upprättelse från sin förlust mot Spanien senast. Hade det varit en viktig VM-match så skulle 0-0 varit ett troligt resultat. Nu kan det nog sluta åt vilket håll som helst. Visst, England favoriter men överskattade av både streckspelare och marknad tycker jag. Sen segrar de så klart oftast här men på mindre system är det bara att åter chansa bort England. De har inte imponerat trots ”fina” resultat.
Statistik

(10) Colombia – Argentina
Träningslandskamp nu men oftast mellan dessa lagen är det Argentina som drar längsta strået. Vi måste tillbaka åtta matcher och år 2007 innan vi hittar en seger för Colombia inbördes. Bägge lagen kommer med segrar från sina träningsmatcher i lördags. Motståndet var väl inget att hissa upp för högt och jag vill utnämna Argentina som klara favoriter här, som de bör leva upp till, främst för att matchen spelas i USA. Messi saknas i Argentina men 38% streck är en skänk från ovan oavsett. Spika på det mesta, även om krysset känns småfarligt.
Statistik

(12) Malaga – Almeria
Malaga går som tåget i ligan med jämn hastighet. Fyra raka uddamålssegrar där de tre senaste varit med 1-0. Nu är det cupmatch mot Almeria som ligger på 20e plats i samma serie och hittills har de endast samlat ihop en poäng. Förra säsongen vann Almeria endast tre bortamatcher i serien och kommer så klart få det tufft även här mot Malaga som senaste säsongen spelade i La Liga men trillade ur. Fyra segrar hemma blev det då och visst ska man äta upp Almeria? Faran ligger snarare i att de har bedrövlig statistik vad gäller cupen. Nio raka matcher utan en seger och motståndet är oftast inget som skrämmer. Jag väljer att ta med alla tecken enbart för att vi måste ha in skrällen någonstans.
Statistik



Systemförslag för den halvtjocka plånboken. 2592 rader på Liverättning

1. 2
2. 1x2
3. 1x

4. 1x
5. 1x
6. x2

7. 1x2
8. 1x2
9. 1

10. 2
11. 1
12. 1x2
13. 1x


För den som vill komma billigare undan. 48 rader på Liverättning

1. 2
2. 12
3. 1

4. 1
5. X
6. 2

7. x2
8. x2
9. 1

10. 2
11. 1
12. 1x2
13. 1x

Här lämnar du in dina egna rader på Europatipset
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat