Ämne: V64 Romme
Visa ett inlägg
Gammal 2018-09-14, 17:16   #6
Klanke
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 695
Standard

avd1. Favoriten är lite väl hårt spelad, var förvisso ute i ett tuffare gäng senast men hängde mest bara med, och det såg bättre ut än vad det var, formen? min ide går till en formtoppad Isabelle Boko som står förvisso lite sämre till men är rejält på gång och när två trätter (3 och 5) kan det vara rätt att avvakta på sista bortre. Jag tar även med nr 5 som visar en stadig och snygg utvecklings kurva, kommer allt mer och öppnar rätt bra från start, spets alt rygg ledaren? Denna duo är klart spelvärd, tycker favoriten borde vara runt 12 procent och känns lite väl hårt spelad. Låset känns spelbart.

avd2
Vidöppet, tidiga tanken var att Nordby Kuling troligen är den som visat bäst form för dagen, Olle Alsen är ingen höjdare till kusk men här behöver han nog bara sitta som en passagerare för att kamma hem det. Tror det är en vettig chans med klaff och hade spelat den som U på ett reducerat. Klack Blixten fick läget och kan avvakta med att sätta in stöten, får fint lopp på innern. Järvsö Elviz är bortvald av Olle men en bra häst som är härdad, läget är dock som det är... Sol faksa skall också med i beräkningarna tidigt, rätt kapabel och kan ta ner många upploppet ned. Målar dock ändå, loppet är lurigt.

avd3.
Elektra är mycket bättre än dessa och även om hon inte vinner ihjäl sig tror jag nog hon spänner upp sig och visar vem som är bäst. Tobbe upp ser jag bara som ett plus denne herre tar ofta alla sina chanser på bästa möjliga sätt. Tror hästen har minst en 38 procentig chans att vinna loppet och enbart streckad på 17 procent, det är rätt uppfriskande


avd4.
From the mine spikas nog av många, de flesta, har fått en del tuffa lopp på sistonde, fint läge men motbud saknas inte, Roliga skrälldraget är Give Me Ten som har visat prov på fin styrka och speed vid några starter är hon på det humöret är hon duglig i detta gäng och är för lite streckad, Hon borde vara minst 18 procentare. Autobahn är lite på gång efter en svacka, kan en del, passas! Lövdala Principito har ryckt upp sig på slutet och körs av en framtidskusk Emilia Leo. Il Mio Dea gör det jämnt och fint hela tiden, öppnar okej och borde inte hamna på vingel, i ett öppet lopp är ekipaget med i matchen. Varning 1 proc.

avd5
Highspirit är omgångens troligaste spik, bombar mot tät och sedan är det bra segerchans! reserv 7.

avd6
Issiah är DD draget som visat toppform på slutet och rundar normalt många om inte spåret strular. Nakoda Goj är också rätt bra i ordning kan jag tänka mig. Står tufft till och kan bli långt fram till slut. Gogo Di Quattro är härdad i v75, varit borta ett tag, formen? favorit i fara? Allowable övertygade fint senast och blir att räkna med på nytt. Maclemore har gjort det bra på slutet och får en duktig kusk i jollen som dessutom kör i flytet för dagen. Lets go Ernie har visat knallform på slutet och gör nog inte bort sig nu heller.

God tur!

Inlämnat: 2018-09-14, 10:41
Mario Lundqvists andelsspel
Romme
Fredag 2018-09-14
Start: 19:30
Kostnad: 600,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 6 (3, 4)
2: 1, 3, 4, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15 (12, 7)
3: 11 Elektra (5, 2)
4: 2, 5, 6, 7, 12 (1, 9)
5: 5 Highspirit (7, 8)
6: 5, 7, 8, 9, 10, 15 (4, 1)

2x10x1x5x1x6 = 600 rader.
600 x 1 x 1,00 kr = 600,00 kr.
Totalt: 600,00 kr.
Min kostnad: 600,00 kr x 2/12 = 100,00 kr
Rättningskod: SJK NDV TRG

DD1. 5
DD2. 9
* 150
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)

Senast redigerad av Klanke den 2018-09-14 klockan 17:19.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat