Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-20, 16:21   #5
RiverApan

RiverApans avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1271
Standard

Kopierar in min rek från min bettingblogg

Edmonton – Vancouver

Edmonton har det inte lätt just nu 8 raka förluster. Laget har näst sämst boxplay i NHL och Vancouver ligger på femte plats på PowerPlay med 21.7%.

Skadeläget har varit jobbigt för Edmonton länge nu då man haft spelare som Alex Hemsky, Mike Comrie och Nikolai Khabibulin borta sedan November’09. Senast missade även Steve Staios matchen på grund av hjärnskakning och han snittar runt 17-18min / match i försvaret. Vet dock inte om han kommer vara med i natt. Men tror det inte hjälper iaf.

I Vancouver ser det däremot riktigt bra ut, endast en spelare backen Willie Mitchell missade senaste träningen.

Inbördes möten i år

19 Okt Edm – Van 2-1
25 Okt Van – Edm 2-0
28 Nov Van – Edm 7-3
26 Dec Van – Edm 4-1

Formen senaste 10 matcherna

Vancouver 6-2-2

Edmonton 1-8-1

Vad som talar emot, ja det borde väl vara att Vancouver inte är så bra på bortaplan som man är på hemmaplan där man är riktigt starka. Men man har på slutet spelat upp sig borta också har har 6 segrar på dom 10 senaste bortamatcherna. Totalt 9 segrar i år på bortaplan så man börjar komma igång lite där. Något mer som talar emot ser inte jag, eller det är väl som man säger att ju fler förluster ju närmare en vinst kommer man. Men ett Vancouver som har kanon hård konkurrens på alla platser utan skador så tror jag det blir för svårt för Edmonton att komma igång just i natt.

Jag spelar 5% (max) på rak 2a och så spelar jag 4% på -1.5 till Vancouver. Båda spelas på expekt till oddsen 2.00 och 2.65.

Lycka till!
RiverApan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat