Visa ett inlägg
Gammal 2018-09-20, 09:04   #13
AmaerildeRimfrost

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
De är absolut bäst på att veta hur saker och ting ska vara, FÖR 19-ÅRINGAR!

Men att låta en 19-åring ansvara för den ergonomiska och grafiska utformningen av produkter som till stor del används av medelålders griniga och tekniktrötta män med halvtaskig syn som vägrar bära glasögon och inte orkar hålla på att lära om och lära nytt hela tiden, är väl lika smart som att låta Jonas Sjönöd vara finansminister eller låta Anne "jag går på helium och har ingen markkontakt" Lööf utforma invandringspolitiken.

Jag undrar om ATG har någon som helst aning om sina användares demografiska uppbyggnad? Eller bryr sig om den?

Och sen kan man kan tycka vad man vill om gamla programmerare, men förr i tiden lyckades man göra små, lågminneskrävande program som när de släpptes var klara och fungerade felfritt. Nu får man typ 2 gånger i veckan uppdateringar av varenda liten app som finns, "innehåller lite förbättringar", "lite felkorrigeringar", etc. Och allihopa ligger på typ 50-100 MB. Och de programmeras av de fantastiska 19-åringarna, speedade av 8 Red Bull till frukost och med större självförtroende än Zlatan, dock utan täckning...
Jag tror du ska försöka ha lite mer kött på benen innan du uttalar dig kategoriskt om rena spekulationer vem som programmerat något. Vad som är bra är väldigt subjektivt och det finns inte så stor poäng att diskutera just det.

Jag tror du ska tänka om huruvida vem som är beställaren av en viss uppgift. Jag tror det är gnälliga medelålders män på ATG som inte vet hur man vill ha en viss sak. T ex att inte direkt gå över till HTML5 för att istället köra sidan i flash. Hade en 19-åring tagit det beslutet så hade flash aldrig ens kommit upp som en fråga. Den tekniken var död sen länge.

Skillnaden ligger snarare i att de där 19-åringarna programmerar just det du eftertraktar men att det inte är det mest kommersiella. Girigheten kommer ofta med åldern och då är pengar allt som står i fokus medan att utveckla något bra ligger i människans natur och jag antar att där är yngre människor överrepresenterade.

Nu är så klart detta också spekulationer från min sida men om man använder olika sorters program idag så kommer den äldre generationen alltid använda klart sämre program men där de är desto mer kända. Det gäller att hänga med helt enkelt
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat