Visa ett inlägg
Gammal 2018-09-20, 09:26   #16
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 737
Sharp$: 1524
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Vad som är bra är väldigt subjektivt och det finns inte så stor poäng att diskutera just det.
Fel, det är väldigt enkelt att ta reda på vad som är bra respektive dåligt när det gäller användbarhet och användarvänlighet: bara att sätta x antal användare framför och låta de avgöra.

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
T ex att inte direkt gå över till HTML5 för att istället köra sidan i flash.
Här håller jag med. Flash is crap!

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Girigheten kommer ofta med åldern och då är pengar allt som står i fokus medan att utveckla något bra ligger i människans natur och jag antar att där är yngre människor överrepresenterade.
Vem är kategorisk här? Visa mig några vetenskapliga studier som bevisar att "girigheten kommer med åldern"... Och "att utveckla något bra ligger i människans natur och jag antar att där är yngre människor överrepresenterade"? Vad är yngre människor överrepresenterade i, människans natur? Eller är erfarenhet och vishet de facto av ondo för mänskligheten och yngre människor vill i större utsträckning göra bra för andra medan äldre är onda? Jag tar mig för pannan. Yngre människor har, enligt min erfarenhet (mina ungar och deras polare) noll koll på ekonomi och kan knappt stava till konsekvensanalys.

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
"den äldre generationen alltid använda klart sämre program men där de är desto mer kända. Det gäller att hänga med helt enkelt
Oj! Det gick ju inte enligt dig att diskutera vad som är bra för det var subjektivt sa du i inledningen, men här gör du det i alla fall? Och människor blir helt enkelt mer korkade med åldern, och inte mer sökande efter det som fungerar och är enkelt och lättanvänt? Eller menar du att ju mer tekniskt komplicerad en sak är, desto bättre är den? Strålande insikter du har.

Men jag antar att du tillhör den yngre generationen och känner dig påhoppad... Men bra att du klarar av flera resonemang samtidigt och inte särskriver. Det klarar knappt någon under 30.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat