Bara för att åskådliggöra vad jag tycker är bland de större problemen med ATG:s hemsida, kan vi jämföra den med t.ex. SMHI:s hemsida.
Går jag in på SMHI och väljer en stad så ser jag på en gång dag, klockslag, vad vädret förväntas vara vid det klockslaget (sol, moln, regn, etc.), temperatur, nederbörd, vind, vindriktning, luftfuktighet, lufttryck, solens upp- och nedgång etc. ALLT på samma sida, i samma vy, enkelt och lättöverskådligt.
Hade det varit ATG hade man tvingats sett typ att det var tisdag och man valt Stockholm (eller Borlänge så ingen känner sig påhoppad). Sen hade jag fått klicka mig vidare och byta vy (eller spel) för att se vad vilken temperatur det ska bli, sen klicka mig vidare igen för att få reda på vindhastighet, fortsätta att klicka mig vidare för att se vindriktning, etc.
SMHI:s sida är med andra ord väldigt enkel, men man ser all information på en gång och tydligt. Är denna sida då dålig för att den inte är "tekniskt avancerad"? eller flashig och grafiskt "häftig"?
Jag har dock ingen aning om den är programmerad av en 19-årig med bak- och framvänd keps hög på Red Bull, eller en girig och korkad 42-årig man. Eller om beställaren som dragit upp kravspecen är en 17-årig supersmart person som vill göra allt gott för mänskligheten eller en avdankad 45-årig som irriterar sig på att behöva slösa tid på att klicka sig fram för att få sin information och hellre lägger tiden på att dricka en kall Landsort Lager och göra det som är viktigt.