Visa ett inlägg
Gammal 2018-09-20, 22:50   #6
CCsport
 
Reg.datum: sep 2018
Inlägg: 2
Sharp$: 11
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trolle Visa inlägg
Var det i samband med ett uttag som de låste kontot, eller var det bara låst när du försökte logga in?
I samband med uttag. Dem ville ha ID-verifikation så jag skickade bild på passet, sen låste dem kontot och skickade det här

"Your account has failed our routine security checks which have led us to
> discontinue your membership.
>
> This is a discretionary decision, and as indicated in our Terms and
> Conditions, we reserve the right to terminate your membership, and so in
> accordance with these conditions, your account with ourselves has been
> permanently blocked.
>
> No further transactions will occur upon this account, and any future
> accounts that you open will be closed, and their deposits may not be
> refunded.
>

Sen bad jag om en förklaring och 3 dagar senare fick jag samma svar igen. Skrev då och frågade efter kontaktuppgifter till deras ADR så jag kunde gå vidare och göra en anmälan till deras licensgivare. Fick inga sådana uppgifter utan helt plötsligt är mitt konto inte låst permanent längre. Det är låst tills jag skickar in en stämplad kopia av passet och ett kontoutdrag på inbetalningen.

Kommer självklart fixa det men hela tillvägagångssättet är ju så jävla ruttet. Hade det varit en mindre summa och jag inte hade sett att det går att anmäla hade jag ju gett upp och lämnat pengarna. Det var mycket tydligt att jag hade brutit regler och det inte skulle bli några transaktioner. Sen kunde inte deras chat hjälpa till utan man är utlämnad till "Operations Team" som har minst 72h svarstid.

Allt känns bara oseriöst och skulle vara intressant att veta hur många dem lurat av pengar på samma sätt. Återstår att se om jag får ut mina pengar efter att betalat 300kr för stämplat pass...
CCsport är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat