ATG:s konfiskation av vinstpengar
Jag tog och gick igenom ATG:s tillstånd att anordna vadhållning från Lotteriinspektionen och hittar egentligen inga möjligheter för ATG att konfiskera jackpottpengar under såpass lång tid som detta är frågan om.
Tvärtom verkar reglerna vara väldigt restriktiva med möjligheten att skapa jackpottar (och hårda med marknadsföringen runt jackpottar).
Och det är ju inte "begränsat antal tillfällen under ett år" som det är frågan om heller längre... Nu är det bara under hösten från 15 september till 3 november OCH 10 november till 15 december med olika nivåer. Typ varenda vecka.
Nu är jag ingen jurist, men jag undrar hur ATG skulle klara sig om någon verkligen tog och polisanmälde dem för brott mot reglementet och Lotterilagen?
Skulle vara intressant bara av den anledningen att tvåla dit ATG för att de börjar bli lite väl toppstyrda och ointresserade av sina "väljare". Och vi vet ju alla hur det blir, under själva "superjackpottdagen" 31 december blir det svinlätt och utdelningen kaffepengar i alla fall. Eller så går alla pengarna till "Malta".