Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-26, 08:48   #8
lieht

liehts avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 745

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lägger in ett par spel inför morgondagen. Väntar fortfarande på ett par linor, så editar senare på dagen, om de har släppts.

HV71 1.45 @ Bwin 7.5u / HV71 -1.5 1.97 @ Pinnen 2.5u

Tappara är det sämsta laget i den här turneringen tillsammans med Malmö och Vålerenga. Senast blev det en förlust mot Frölunda med 1-4. HV krossade däremot gruppledaren Kärpät med hela 6-0. De finska lagen har spelat mycket inom sitt eget land och nu är det dags att prestera utanför gränserna också, något som jag tror blir mycket svårt. Precis som det var för de svenska lagen också. Hv har en målskillnad på 18, medans Tappara ligger på -14. Hv vinner detta klart, kommer lägga till 2.5u på HCP linan om den känns rätt.

FBK ML 1.62 @ Bwin 5u

Alla vet FBK's situation just nu, de måste vinna alla matcher för att gå vidare till slutspelet. Absolut inte omöjligt, Speciellt inte nu när de får spela på hemmaplan. Jokerit har gått bra hittills, men även de har spelat inom Finland. Senaste matchen spelades i Sverige och LHC stod för motståndet, 1-3 förlust och Jokerit imponerade inte alls. Ett pressat Färjestad vinner detta, Rak funkar väl också, men väljer ML för lite högre insats.

Kärpät 1.80 @ Bwin 5u

Vilken chock! 0-6 förlust mot Hv71 för Kärpät, Det var nog väntat att det finska laget skulle förlora men med så stora siffror hade nog inte tänkt sig. Nu möter man gruppens slagpåse, Malmö. Jag tror Kärpät kommer satsar på denna match för att visa att man kan prestera utanför Finland. För om kärpät förlorar poäng i denna matchen, så har man inget att göra i European Trophy.

Kommer lägga till 2 spel som de ser ut nu, båda är HCP spel.

Djurgården -2.5 1.92 @ Pinnen 7.5u

Även om linan ligger där den ska tycker jag att det här är bra. Djurgården var tvingade till att vinna förra matchen och man klarade av 5-3 mot HIFK. Vålerenga är som sagt i en storm just nu, problem inom laget och man har hittills vart en slagpåse, 2-7 blev det mot Färjestad hemma, Nu åker man till Sverige för att möta ett av de bättre hemmalagen. Ett pressat Djurgården mot turneringens sämsta(?) lag. Tror de kan ta linan relativt enkelt, plockar den redan nu, då jag tror den kan röra sig mot 3...

Senast redigerad av lieht den 2010-08-26 klockan 11:01.
lieht är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat