Visa ett inlägg
Gammal 2018-09-25, 11:40   #10
ExtremtRik

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3164
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos_Kid Visa inlägg
Nja, så enkelt är det inte för mig. Det finns en del att gilla hos ATG. Att spela hos nätbookies som sätter limit när man vinner 10k är inget som lockar.
Finns väl sätt att gå runt sånt kan jag tänka men nåt slags krångel blir det väl.
Spel till fasta odds handlar väl mycket om att vara först med att hitta ett felaktigt odds baserat på den senaste informationen. Jag ogillar den typen av stress så det är ett klart minus.
Vi får se vilka av licenstagarna som kan få till fungerande streckspel med hyfsade omsättningar. Man får hoppas att det inte blir för stor splittringseffekt totalt sett, så att det bara blir småpotter överallt.
Legolas har ju gjort tämligen seriösa försök med dopade potter utan att det har lyft ännu.
Streckspel existerar i princip bara i Sverige, om vi undantar Quinte plus i frankrike.
Där är en historia om spelmonopol och statlig exponering av ATG och Tipstjänst.
EDIT: glömde spanska 15-matcherstipset, som dock mer liknar(?) lotto... ingenannanstans har det "lyft" än (?).

När jag säger att jag avstår ATGs spel är det inte andra hästspel jag går över till för att stilla mitt beroende utan olika sportspel. Jag har spelat på hästar i 32 år och deras senaste drag med "superjackpotts" och dylikt cementerar mitt beslut, nog är nog ! Tidigare gjorde jag sporadiska gästspel både hos ATG och nätbookies, och båda har försämrat villkoren, de senare har blivit bättre på att sätta och ändra odds .

När till och med jackpots blir värdelösa pga att (expert-)syndikat sitter och spelar med "egna" regler från utlandet, ivrigt påhejade av ATG (skapandet av jackpots), är det inte kul längre, man får vara än mer enfaldig än vad jag är för att se nöje i detta omvända Robin-Hoodspel där ATG agerar antihjälte !

Senast redigerad av ExtremtRik den 2018-09-25 klockan 12:02.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat