Visa ett inlägg
Gammal 2018-09-26, 18:42   #25
Fulsprit

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Vad säger du till Torbjörn angående taktiken?
- Jag sa redan i onsdags att han ska köra hästen som en tränare och inte som en catchdriver. Tror han att han kan komma till ledningen utan att det kostar för mycket får han givetvis ladda från start, men jag har inget emot om han skulle välja ett mer passivt upplägg.
Många kommer att spika honom, hur ser du på det?
- Det är förstås upp till var och en, men jag skulle inte göra det. Givetvis kan han vinna loppet om det blir kört på rätt sätt. Om han skulle komma till ledningen eller få en ryggresa i passande tempo. Men som jag läser loppet så tar Örjans häst (1 Canari Match) spets och springer en 1.10-tid. I sådana fall är det inte troligt att vi kan slå den. Jag hoppas att jag har fel, men det viktigaste för mig som tränare är att hästen får en positiv upplevelse inför resan till USA.

De här direktiven skriker ju torsk lång väg. Det vore något annat om han bara låg lågt, men när han i princip sagt till kusken att köra preparé så är ju halva slaget förlorat. Jag spikar Örjan utan att blinka!

Alla äro vi saliga i vår egen tro. Tror verkligen inte att JR vill dra till amerikat med en häst som inte testats ordentligt - tror denne är rejält genomjobbad och kanske i 80% form och det räcker mot dessa kusar... Hårdheten mellan RT och de andra är som natt och dag och det finns ju även frågetecken på motbuden...
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat